ارتحال آیت الله سید جعفر کریمی شرایط حوزه‌های علمیه را تغییر داد

ارتحال آیت الله سید جعفر کریمی شرایط حوزه‌های علمیه را تغییر داد

به گزارش  مازند روز به نقل از خبرگزاری فارس  در پی ارتحال آیت‌الله سیدجعفر کریمی پیام تسلیتی از سوی آیت‌الله سید رحیم توکل نماینده مردم  مازندران در خبرگان رهبری، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران و یک فعال سیاسی  صادر شده است.

متن پیام به این شرح است؛

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم / انا لله و انا الیه راجعون

ارتحال عالم ربانی و فقیه صمدانی آیت‌الله سیدجعفر کریمی در شرایط کنونی داغ حوزه‌های علمیه و جمع مؤمنینی که به خدمات شایان این فقیه عالیقدر آگاهی دارند را ، دو چندان کرده است.

آیت‌الله سید جعفر کریمی برگ درخشانی از کتاب قطور روحانیت شیعه در ساده‌زیستی و پرهیز از زخارف دنیایی و آراسته به اندیشه‌ها و افکار بلند اسلامی در خدمت به جامعه و تربیت انسان‌های عدالت‌جو و ظلم‌ستیز و خادم دین و دنیای جامعه بود.

این استاد برجسته حوزه که از سال ۱۳۴۴ در نجف به نهضت امام خمینی(ره) پیوست، تا آخرین روز حیات طیبه بنیانگذار جمهوری اسلامی در خدمت آرمان‌های انقلاب اسلامی قرار داشت و با زعامت مقام معظم رهبری نیز با وثاقت و تحت اوامر ولی امر مسلمین به وظایف انقلابی خود عمل کرد.

مسؤولیت‌های پر شمار از حضور در دو دوره خبرگان گرفته تا مسؤولیت استفتائات حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری  را خالصانه تنها برای خدمت به مردم و پیشبرد امور جامعه پذیرا می‌شد و با بهترین روش نیز به وظایف خود عمل می‌کرد.

آیت‌الله سیدجعفر کریمی امین امامین انقلاب بود و توانست خدمات ماندگاری را از خود بجا گذارد.

ارتحال این عالم وحدت‌آفرین را به حضرت ولی‌عصر عج‌الله تعالی فرجه الشریف، نایب شایسته ایشان، مراجع عظام، حوزه‌های علمیه، مردم خوب و متدین کشورمان به ویژه مازندرانی‌های قدرشناس و ولایی ، صمیمانه تسلیت و تعزیت عرض کرده، برای آن فقیه عالیقدر، علو درجات و حشر با اولیای الهی و برای بیت شریف و بازماندگان داغدار، صبر جمیل و اجر جزیل از خداوند علیم حکیم مسألت می‌دارم.

*آیت الله کریمی مجتهدی متواضع و از یاران همیشگی مقام رهبری بود

در ادامه دکتر صادقعلی رنجبر با بیان اینکه از سال ۱۳۸۶ الی ۱۳۸۵سال‌هایی که در شهرستان بابل خدمت می‌کردم  توفیق مراوده با حضرت آیت‌الله هادی روحانی نماینده فقید ولی فقیه در مازندران را داشتم، در وصف این عالم فقیه گفت؛

 شخصیت فقهی، علمی، انقلابی ، تقوایی و ولایی حضرت آیت الله سید جعفرکریمی دیوکلایی را از میزان ارادت و تعظیم و تکریم ایشان بیشتر درک کردم و در معدود سفرهایی که حضرت آیت‌الله کریمی به مازندران داشتند، می‌فهمیدم که این بزرگوار تا چه اندازه سلیم النفس، رفیع الطبع، جلیل‌القدر و عظیم السجایا است و تا چه میزان از دنیا بریده و از دلبستگی به زخارف آن رها است. 

مجتهد متواضعی که خود قادر به استنباط احکام و ارائه رساله عملیه بود، اما در نهایت تواضع و عشق، عضویت در شورای استفتاء امام راحل و مقام معظم رهبری را پذیرا بود و به تعبیر مقام معظم رهبری، در سال‌های اقامت امام راحل در نجف، در حلقه علمی یاران امام می‌درخشید و در قم از همکاران معظم له بود. 

مازندران در تبیین شخصیت بزرگ ایشان که هم کفو علمای بزرگی همچون آیت الله صالحی مازندرانی سوادکوهی و آیات عظام جوادی آملی و حسن زاده آملی است، باید سنگ تمام گذاشته و اهتمام ورزد.

*‌آیت الله سید جعفر کرینی مورد اعتماد امامان انقلاب بود  

سپس حجت الاسلام ناصر شکریان مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی هم در خصوص ارتحال آیت الله سید جعفر کریمی گفت؛

مرحوم آیت الله کریمی؛ فقیه اهل بیت، مجاهد نستوه، یار صدیق و با وفای حضرت امام خمینی، مسؤول شورای استفتاء  حضرت امام و مقام معظم رهبری، مورد اعتماد امامان انقلاب ، مدافع و مروج مرجعیت و زعامت  مقام معظم رهبری ، عضو برجسته جامعه مدرسین، قاضی القضاه از سوی امام راحل، عضو چند دوره مجلس خبرگان رهبری و مجتهد مسلم و مبرز بود.

ارتحال آیت الله حاج سید جعفر کریمی در روز میلاد با سعادت امام حسین (ع) را به محضر امام زمان (ع) ،مقام معظم رهبری، مراجع معظم تقلید، حوزه‌های علمیه قم و نجف اشرف ،طلاب وفضلا وعلما ،ائمه جمعه و جماعات مازندران، همه شاگردان و ارادتمندان بخصوص به بیت مکرم ایشان تسلیت و تعزیت عرض کرده، از محضر خداوند متعال برای این مجاهد خستگی‌ناپذیر، علو درجات ، روح و رضوان الهی و حشر با سید الشهداء و برای بازماندگان صبرجمیل ، اجرجزیل وحسن عاقبت وعمربا عزت مسئلت دارم.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha