نماینده ولی فقیه در مازندران: مسافرتهای پنهان کنترل ویروس را دشوار کرد

نماینده ولی فقیه در مازندران: مسافرتهای پنهان کنترل ویروس را دشوار کرد

حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر محمدی لائینی روز یکشنبه در نامه ای  به سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که نسخه ای از آن در اختیار ایرنا قرار گرفته است بر لزوم  رفع سریع نیازمندیها و ایجاد امکانات و توجهات لازم برای مواجهه گسترده تر با ویروس کرونا در استان تاکید کرد.

وی ضمن  تقدیر از خدمات ارزشمند مجموعه کادر پزشکی و بهداشت و درمان و نیز جوانان غیور و پرتلاش بسیجی و نیروهای مسلح مقتدر و مجاهد ایران اسلامی درمقابله با شیوع ویروس کرونا ، توضیح داد: به دلیل حجم گسترده شیوع و عدم توانایی و نبود امکانات و بسترهای لازم در این استان و با تاسف شدید از بی توجهی برخی از هموطنان و مسافرتهای پنهان و آشکار آنان به این استان، شاهد موج فزاینده شیوع این بیماری بوده و هستیم.

امام جمعه ساری در پایان نامه تاکید کرد که متاسفانه استان مازندران  همواره از حیث بودجه، امکانات و تجهیزات و نیروهای مورد نیاز و به خصوص در چنین مواقعی در زمره دیگر استانها محسوب شده اما سیل مسافران و بار سنگین مهمانان عزیز را به تنهایی بر دوش میکشد.
محمدی لائینی به مشکلات ویروس کرونا در بین روستائیان به ویژه کشاورزان مازندران اشاره کرد و گفت: طبق روال همه ساله کشاورزان وبرنجکار متعهد و پرتلاش استان در چنین ایامی، خود را برای تهیه مقدمات مسایل کشاورزی آماده میکردند که استمرار شیوع این ویروس برای این قشر زحمتکش تبعات غیرقابل جبرانی برای تامین مایحتاج آنان و نیز نیاز غذایی ملت بزرگ ایران دارد. 
نماینده ولی فقیه در مازندران بیان داشت: با توجه به در پیش بودن روزهای منتهی به پایان سال که به روال مرسوم و معمول، همراه با مسافرتهای شتابنده به این استان و استمرار برخی بی توجهی های مضر و مخل به رفع این مشکل خواهد بود، شایسته است دستور فرمایید نسبت به رفع سریع نیازمندیها و ایجاد امکانات و توجهات لازم برای مواجهه گسترده تر با این ویروس تا زدودن کامل آن از سطح استان اقدامات لازم بعمل آید. 
براساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، تاکنون یکهزار و ۲۰۶ نفر در این استان به ویروس کرونا مبتلا شدند و یک هزار و ۱۲۸ نفر بیمار مشکوک نیز در بیمارستان ها و مراکز درمانی این خطه شمال کشور بستری هستند.
علاوه بر این ، یکهزار و ۵۲۴ بیمار مشکوک نیز در سه هفته ای که مازندران درگیر ویروس کروناست از بیمارستان و مراکز درمانی پس از  بهبودی مرخص شدند و ۶۲ نفر نیز جان خود را براثر ابتلا به این ویروس از دست دادند.

زنگ خطر شیوع کرونا در مازندران از اول اسفند ماه با شناسایی ۲ بیمار مشکوک در بابل نواخته شد.

اخبار مرتبط

امامزادگان موجب برکت در مازندران

نماینده ولی فقیه در مازندران: هنرمندان در تبیین اندیشه‌های سردار سلیمانی نقش آفرین باشند

مردم قطع رفت و آمدهای نوروزی را جدی بگیرند

0 نظر

ارسال نظر

capcha