تشکیل 4 گروه هدفمند در سپاه کربلا برای کمک به مدافعان سلامت

تشکیل 4 گروه هدفمند در سپاه کربلا برای کمک به مدافعان سلامت

به گزارش مازند روز به نقل از  خبرگزاری فارس ، سردار محمدحسین بابایی در برنامه مارزونی شو شبکه تبرستان در مورد اقدامات قرارگاه پدافند زیستی سپاه کربلا مقابله با شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: سپاه برابر رسالتی که دارد در همه صحنه‌هایی که نیاز به یک حرکت عمومی و انقلابی است باید حضور پیدا کند به همین دلیل به محض ورود این بحران، سپاه اقدامات خود را شروع کرد و با تشکیل قرارگاه پدافند زیستی در سپاه ذیل قرارگاه زیستی استان کار را شروع کرد و یک قرارگاه جهادی  بین سپاه و دانشگاه علوم پزشکی استان تشکیل شد.
 
وی بیان کرد: موضوع کرونا جدی است که اگر به صورت جدی با آن برخورد کنیم آن را کنترل می‌کنیم اما اگر آسان بگیریم دچار مشکل می‌شویم.

فرمانده سپاه کربلا مازندران با بیان اینکه استانداری به صورت جهادی وارد شدند و تلاش خوبی داشتند و فرماندهان نواحی نسبت به کار توجیه شدند، خاطرنشان کرد: امروز سربازان خط مقدم ما پرستاران و بهیاران هستند که در بیمارستان‌های مختلف درگیر کار هستند.
 
بابایی افزود: ما براساس ورود سازمان یافته به این موضوع با کمک عناصر مردمی با شعار همیشگی ما که "سپاه از مردم با مردم برای مردم" است یک سازماندهی کردیم در چهار گروه سفیران سلامت، مدافعان سلامت، ستاد پشتیبانی مدافعان سلامت و گروه ناظران تا بتوانیم خدمات لازم را ارائه دهیم.
وی افزود: گروه اول سفیران سلامت هستند که در مباحث آموزشی چهره به چهره و یا با استفاده از شبکه اجتماعی و موارد دیگر اقدام به آموزش همگانی می‌کنند.
فرمانده سپاه کربلا مازندران گفت: گروه دوم مدافعان سلامت هستند که ورود مستقیم به مباحث اجرایی مانند ضدعفونی و گندزدایی و کمک به بیماران و پرستاران در بیمارستان‌ها دارند و کسانی هم که خواستار حضور در این گروه هستند از طریق سپاه شهرستانی و بسیج جامعه پزشکی اقدام کنند.
بابایی افزود: گروه سوم ستاد پشتیبانی مدافعان سلامت است که با فعال شدن بیش از ۸۰۰ خیاط در کارگاه‌های کوچک در حال دوخت و دوز هستند تا نیازهای اولیه مانند دستکش، ماسک، لباس بیمارستانی را تهیه کنند.
 وی تاکید کرد: گروه چهارم گروه ناظران هستند که کمک به صنعت، معدن و تجارت، نانوایی‌ها، کارگاه‌ها و یا کمک به نیروی انتظامی در مبادی ورودی استان می‌کنند.
 بابایی درباره تهیه لوازم بهداشتی، گفت: روزی که شروع کردیم روزی ۵ هزار عدد تولید داشتیم و امروز به ۵۰ هزار عدد رسیدیم و هدفگذاری ما رسیدن به ۳۰۰ هزار عدد در روز است که در این رابطه خیرین زیادی پای کار آمدند.
 بابایی بیان کرد: یکی از نیازهای اساسی این روزها ماسک و دستکش است که در این مدت ۵۰۰ هزار عدد از این اقلام در استان کشف شد که به دانشگاه علوم پزشکی تحویل داده شد.
 وی در پایان خاطرنشان کرد: با هماهنگی که با دانشگاه علوم پزشکی داشتیم بخشی از تولیدات را به مراکز بهداشتی و بیمارستان‌ها می‌دهیم و بخشی را به جامعه هدف خود مانند رانندگان تاکسی، پمپ بنزین‌ها، پاکبانان، دست فروشان و نیازمندان داده می‌شود.

اخبار مرتبط

پویش تشکیل زنجیره انسانی در سواحل مازندران

پیام مشترک مسئولان سپاه کربلا به مناسبت حضور حماسی مردم در انتخابات

رزمایش الی بیت المقدس ۱۰ در استان مازندران برگزار شد

0 نظر

ارسال نظر

capcha