قرارگاه نظارت ویژه بر بازار در مازندران تشکیل شد

قرارگاه نظارت ویژه بر بازار در مازندران تشکیل شد

به گزارش مازندروز به نقل از  مهر، احمد حسین زادگان صبح پنجشنبه در جلسه قرارگاه زیستی استان با اشاره به اینکه تشکیل قرارگاه نظارت ویژه بر بازار با توجه به شیوع بیماری کرونا در سطح کشور و استان در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: با توجه به افزایش تقاضا برای برخی از اقلام مانند مواد شوینده، ضد عفونی کننده، ماسک، دستکش و … همچنین نزدیکی به ایام پایان سال و میزبانی از حجم بالای گردشگر و میهمانان نوروزی و طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار استان برای تخصیص نیرو و خودرو مورد نیاز؛ تشکیل فوری قرارگاه نظارت ویژه بر بازار به صورت شهرستانی می‌بایست مورد توجه ویژه دستگاه‌های مسئول قرار گیرد.

استاندار مازندران اظهار کرد: بسیج امکانات شهرستان‌ها با استفاده از کلیه ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی همچون بانک‌ها، شهر داری‌ها و اقدامات کنترلی و نظارتی در سطح بازار و اصناف از جمله وظایف این قرارگاه‌ها در شهرستان‌ها است.

وی افزود: تشکیل فوری قرارگاه نظارت ویژه بر بازار و استقرار کانکس ویژه و مرتبط با این قرارگاه در معابر اصلی شهر مورد انتظار بوده و دستگاه‌های اجرایی همچون بانک‌ها، شهرداری‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی موظف به همکاری با این طرح است.

دهیاران مسئول پدافند غیرعامل روستاها هستند

حسین زادگان تصریح کرد: در راستای اجرای عملیات پیشگیری از ابتلاء و جلوگیری از گسترش و سرایت ویروس کرونا در کشور و روستاهای استان دهیاران به عنوان مسئول پدافند غیر عامل انتخاب شدند و رعایت دقیق موضوعات بهداشتی و نکات ایمنی برای دهیاران تابعه بخشداران ۵۷ گانه ضروری است و همچنین می‌بایست نسبت به عملی شدن آن اقدامات لازم را به عمل آورند.

نماینده عالی دولت در استان مازندران، اظهار کرد: تلاش در جهت عدم برگزاری مراسم سنتی، جشن‌ها و عزاداری‌ها در سطح روستا و همچنین رعایت فاصله حداقل ۲ متر بین فروشندگان در بازارهای هفتگی در روستا از جمله اقدامات مهم و لازم الاجرا است که دهیاران می‌بایست در دستور کار خود قرار دهند.

وی با عنوان اینکه ضد عفونی و گندزدایی اماکن عمومی اعم از مساجد و تکایا به صورت روزانه می‌بایست در دستور کار باشد، افزود: ضد عفونی، گندزدایی و آهک پاشی جداول و جوی‌های، وسایل حمل و نقل عمومی در روستاها به صورت حداقل دو روز یک بار از جمله نکات مهمی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

حسین زادگان گفت: دهیاران باید توجه داشته باشند که ضد عفونی دفاتر دهیاری خصوصاً سطوحی که در تماس با مراجعین و کارکنان دهیاری است می‌بایست در اولویت قرار گیرد تا به نوعی شاهد هیچ گونه خطر ناشی از ویروس کرونا نباشیم.

اخبار مرتبط

همایش فرمانداران مازندران تاکید استاندار بر کنترل جدی ورودی و خروجی

استاندار مازندران: نیروگاه زباله‌سوز ساری تا پایان دولت افتتاح می‌شود

بابل‌کنار؛ شاهکار آفرینش، مستعد منطقه ویژه گردشگری

0 نظر

ارسال نظر

capcha