ادارات ثبت احوال مازندران تا پایان رای‌گیری خدمات ارائه می‌کنند

ادارات ثبت احوال مازندران تا پایان رای‌گیری خدمات ارائه می‌کنند

علی رجبی روز جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود: براساس برنامه ریزی های انجام شده فعالیت ۲۹ اداره و نمایندگی ثبت احوال در شهرستان های مازندران از ساعت هشت صبح همزمان با آغاز انتخابات تا پایان زمان رای گیری ادامه دارد.

وی با اعلام این که داشتن شناسنامه در روز رای گیری الزامی است و همزمان ارائه کارت هوشمند ملی و یا اعلام شماره ملی باید در زمان رای گیری صورت بگیرد ، توضیح داد: در صورتی که دست اندرکاران انتخابات نیاز به کنترل شماره ملی رای دهندگان را داشته باشند می توانند از کارشناسان ثبت احوال حوزه انتخابیه استعلام کنند.

طبق اعلام رسمی ستاد انتخابات مازندران  برای اخذ رای در استان سه هزار و ۸۰ شعبه اخذ رای ساماندهی  شد و حدود ۵۷ هزار نفر اعم از نیروهای نظارت ، اجرایی ، امنیتی و بازرسی کار برگزاری انتخابات مجلس یازدهم را در این استان بر عهده دارند.

آمار واجدان شرایط رای دادن در استان مازندران ۲ میلیون و ۴۳۴ هزار نفر هستند که از این تعداد ۱۱۴ هزار نخستین بار حضور در پای صندوق اخذ رای را تجربه می کنند.

مازندران سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد. در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۷۲ درصد واجدین شرایط در این رویداد سیاسی شرکت کردند.

مازندران با ۹ حوزه انتخابیه ۱۲ کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha