شاخص برخورداری مازندران از طرح های فاضلاب ۱۵ درصد است

شاخص برخورداری مازندران از طرح های فاضلاب ۱۵ درصد است

به گزارش مازندروز به نقل از  مهر، مهدی رازجویان عصر دوشنبه در مراسم ادغام شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی مازندران و معرفی مدیرعامل این شرکت با اشاره به پایین بودن سرانه برخورداری استان از طرح‌های فاضلاب بهداشتی و شهری گفت: میزان بهره مندی استان از فاضلاب بهداشتی ۱۵ درصد بوده در حالی که این میزان در استان‌های کویری و کشور بیش از ۵۰ درصد است.

وی با تاکید براینکه برای جبران عقب ماندگی در بخش فاضلاب باید برنامه ریزی ویژه ای صورت گیرد، تصریح کرد: باید با تأمین منابع و حمایت‌های لازم، شهرها و روستاها را به طرح‌های فاضلاب متصل کنیم زیرا اهمیت حفظ محیط زیست و طبیعت استان، اجرای این طرح را الزامی می‌سازند.

وی ادغام و یکپارچگی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی را در ارائه خدمات مطلوب‌تر به مردم مفید ارزیابی کرد و گفت: این یکپارچگی سبب می‌شود تا از ظرفیت‌های این شرکت‌ها بهتر استفاده شود.

معاون استاندار مازندران در بخشی از سخنانش، فرسودگی شبکه‌های توزیع آب و رانشی بودن خاک را از مشکلات بیان کرد و گفت: میزان فرسودگی شبکه‌ها در استان بیش از میانگین کشوری است.

رازجویان با اشاره به طرح‌های صنعت آب و برق گفت: در سفر اخیر وزیر نیرو ۸۸۷ میلیارد تومان پروژه بهره برداری و سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان پروژه سرمایه گذاری کلنگ زنی شده است.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha