وعده‌های مسؤولان برای رسیدن «کاوی‌ملک» به امکانات در سال 99

وعده‌های مسؤولان برای رسیدن «کاوی‌ملک» به امکانات در سال 99

به گزارش مازندروز به نقل از خبرگزاری فارس مازندران ـ کاوی ملک روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان تنکابن که دارای ۳۰ خانوار روستایی است، این روستا در یک منطقه جنگلی بسیار زیبا قرار گرفته که مردمانش در آن با صفا و صمیمیت زندگی به سر می‌برند.

کاوی ملک با همه باصفایی و زیبایی‌هایش در چهار فصل، متأسفانه کاستی‌هایی زیادی دارد که مردم آن منطقه را دچار سختی‌ها و مشکلاتی قرار داده است.

امروزه با وجود تمام تکنولوژی و توسعه آبادانی در مناطق مختلف کشور این روستا از مزایای برق، گاز، آب شرب، تلفن و مهم‌تر راه روستایی بی‌بهره‌اند.

به گفته رئیس شورای روستا حدود ۱۰ سال پیش با مشارکت منابع طبیعی و راه روستایی جادهای از روستای یوسف آباد به کاوی ملک احداث و شن‌ریزی شده و طی این ۱۰ مردم از این جاده تردد می‌کنند.

اما در فصل سرما و با وجود بارندگی‌های شدید تردد و عبور و مرور از این راه جنگلی روستایی سخت می‌شود به طوری که اهالی روستا روزانه باید پیاده حدود دو و نیم کیلومتر راه را آن هم چهل و پنج دقیقه پیاده طی کنند.

روستای بالادست آن از تمام مزایای خدماتی بهره‌مند شده اما این روستا برای تأمین سوخت شان باید از چوب‌های جنگلی استفاده کنند که آن هم با محدودیت‌هایی از سوی منابع طبیعی بر قطع درختان مشکلات دیگری به دنبال دارد.

در پی گزارش میدانی خبرنگار فارس از آخرین وضعیت روستای کاوی ملک و گفت‌و‌گوهایی با اهالی روستا پیگیری‌هایی مبنی بر وعده های داده شده مسؤولان شهرستان تنکابن، مصاحبه‌هایی با بخشدار مرکزی و معاون استاندار و فرماندار ویژه تنکابن انجام شده تا در خصوص این وعده‌ها توضیحاتی داده شود.

اصلاح و بهسازی راه روستایی کاوی ملک در نیمه نخست سال ۱۳۹۹، معاون استاندار و فرماندار ویژه تنکابن در گفت‌وگو با خبرنگار تنکابن ضمن قدردانی از پیگیری مسرانه فارس بر مشکلات روستای کاوی ملک بیان کرد: با توجه به شرایط محیطی و موقعیت جغرافیایی روستا اقدامات لازم برای آن به کندی انجام می‌شود.

امیر حسینی‌جو با بیان اینکه البته اعتباراتی برای این روستا در نظر بود اما به دلیل سیل سال گذشته و ایجاد خسارات به برخی روستاها متأسفانه نتوانستیم برای این روستا عملیاتی انجام نشود، افزود: البته رایزنی‌ها و مکاتباتی با استان در زمینه بهسازی و اصلاح راه انجام شده و حتی پیمانکار آن مشخص شده است.

 وی با تاکید بر اینکه روستای کاوی‌ملک که از نظر راه دسترسی و برق دارای مشکل است، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۹ برای زیرسازی راه دسترسی این روستا مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفتیم و تلاش داریم برای اصلاح راه و بهسازی محور انجام شود.

حسینی‌جو گفت: با مکاتباتی که با ادارات برق و گاز داشتیم انتظار داریم این روستا هم در آینده‌ نزدیک از این امکانات رفاهی برخوردار شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه تنکابن با اشاره به عدم آنتن‌دهی به تلفن عنوان کرد: با هماهنگی های لازم شرکت مخابرات نصب و راه اندازی ۱۶ دکل مخابراتی در مناطق جنگلی این شهرستان مصوبه داریم که مناطق دو هزار، سه هزار و کاوی ملک در ردیف این طرح‌ها قرار گرفته است.

*انجام مکاتبات با ادارات برق و گاز برای امکانات رفاهی کاوی ملکی‌ها 

بخشدار مرکزی تنکابن نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه مشکلات کاوی‌ملک طی چهار ماه حضورم در بخش از مهم‌ترین دغدغه‌ام قرار گرفته است، افزود: با وجود قرار گرفتن روستا در منطقه جنگلی، دسترسی به راه، برق، گاز با مشکلاتی مواجه شده و آب شرب آن نیز مدتی قطع شده است.

 ابراهیم عسگری‌پور گفت: البته در این روستا ساخت و سازهای غیرمجازی در چند نقطه آغاز شده و هشدارهای لازم به آنها داده شد.

وی با بیان اینکه در امر اصلاح راه و بهسازی اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان مصوب شده است، بیان کرد: برای شروع یا پایان عملیات آن نمی‌توان دقیق عنوان کرد اما همه تلاش لازم به کار گرفته می شود تا در سال ۱۳۹۹ اهالی روستا از به‌سازی راه و گاز بهره‌مند شوند.

عسگری پور ادامه داد: برای برق‌رسانی و شبکه‌های مخابراتی رایزنی‌هایی از سوی بخشداری و فرمانداری با استان انجام شده و به زودی این موارد نیز دستور کار قرار می گیرد.

 

اخبار مرتبط

مسؤولان فعلی، اعتقادی به رفع مشکلات با استفاده از توان داخلی ندارند

حمل بیمار با فرغون تا بیمارستان/ محرومیت از کاوی‌ملکی روستای ناشناخته ساخت+ تصاویر

0 نظر

ارسال نظر

capcha