وزش باد و سرما در راه مازندران

وزش باد و سرما در راه مازندران

به گزارش مازندروز به نقل از  خبرگزاری صدا و سیما مرکز مازندران، مدیر گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران گفت: از امشب جریانات جنوبی بر روی استان تقویت شده و پنجشنبه جمعه نیز دمای هوا افزایش می یابد.
بسطامی با اشاره به وزش باد گرم گاهی قابل ملاحظه و شدید در این مدت از احتمال ریزش بهمن و سنگ در ارتفاعات برفگیر و جاده های کوهستانی خبر داد و افزود: از شنبه هفته آینده 19 بهمن جریانات هوا به تدریج شمالی شده و از عصر همان روز سامانه سرد بارشی از غرب استان وارد و تا سه شنبه 22 بهمن در منطقه فعال است.
مدیر گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران با بیان اینکه در این مدت شاهد بارش باران ، وزش باد گاهی شدید، کاهش محسوس دما و بارش برف در دامنه ها و ارتفاعات استان خواهیم بود تصریح کرد: دوشنبه بارش مخلوط باران و برف در مناطق جلگه ای پیش بینی شده و عصر همان روز نیز تا بامداد سه شنبه احتمال بارش برف در برخی مناطق پایین دست مازندران وجود دارد.
بسطامی به خروج این سامانه بارشی از بامداد سه شنبه در مازندران اشاره کرد و گفت: با توجه به وزش بادهای شدید در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده و نیز احتمال ریزش محصولات مرکبات به باغداران توصیه کرد، نسبت به برداشت محصولات باغی اقدام کنند.
مدیر گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران افزود: دریا امشب نسبتا مواج اما فردا با موج کوتاه همراه بوده و برای فعالیت های دریایی مناسب است.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha