قدرت نظامی یکی از شاخص‌های قدرت ملی است

قدرت نظامی یکی از شاخص‌های قدرت ملی است

امیرحمزه علی‌کاویانی صبح امروز در آیین اختتامیه مسابقات پنج‌گانه آجا که به میزبانی دانشگاه نیروی دریایی امام خمینی نوشهر برگزار شد، با اشاره به اینکه در راهبردهای جهان، نقش نیروی دریایی برجسته از مابقی قدرت‌ها است، اظهار کرد: یکی از ابعاد قدرت ملی،  قدرت صرف نظامی است. 
وی نیروی انسانی کارآمد همراه با قدرت جسمی را یکی از شاخص‌های قدرت نظامی در نیروی دریایی دانست و گفت:  این نیرو باید با قدرت روحی و روانی بالا بتواند در صحنه دریا، منافع کشور را پی جویی کند بنابراین نیروی با قدرت برجسته یکی از مولفه‌های مهم قدرت دریایی است که در بخش ورزش به دنبال آن هستیم.
معاونت هماهنگ کننده نیروی دریایی خاطرنشان کرد: باید در همه کسانی که در نیروی دریایی خدمت می‌کنند این تفکر ایجاد شده باشد که باید به دنبال انسان‌هایی باشیم که دارای نیروی بالا با تفکر بالا باشیم تا منافع کشور را دنبال کنند. 
علی‌کاویانی با مهم شمردن ورزش‌های پنج گانه در نیروی دریایی گفت: در کنار آن مدت چند سالی است که مسابقات روسیه نیز در حال پیگیری است چراکه این مسابقات در آمادگی نیروهای بسیار تاثیرگذار است و مورد تاکید فرمانده کل قوا نیز قرار دارد.
وی با بیان اینکه مسابقات روسیه نقش مهمی در نشان دادن توان رزمی نیروهای مسلح دارد، افزود: نیروی دریایی به عنوان نیروی پیشرو در دفاع از منافع کشور به امر تقویت نیروی جسمی کارکنان خود تلاش می‌کند.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha