جسد کوهنورد زخمی در علم‌کوه کلاردشت پیدا شد

جسد کوهنورد زخمی در علم‌کوه کلاردشت پیدا شد

این کوهنورد ۳۶ ساله کلاردشتی روز جمعه برای کوهنوردی به رشته کوه تخت سلیمان رفته بود که در تماس تلفنی با خانواده اش اعلام کرد که در " کرما " کوه مجروح و زمینگیر شده است.

کرما کوه با ارتفاع ۴۰۲۰ متری در شمالی ترین نقطه قله علم کوه و رشته کوه تخت سلیمان قرار دارد.

کردگار محمودی فر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با تلاش کوهنوردان و نیروی های نجات ‌گر کوهستان هلال احمر جسد این کوهنورد کلاردشتی ساعت ۶ صبح امروز در دره ای در کرما کوه پیدا شد.

وی ادامه داد: بررسی های اولیه بیانگر آن است که این کوهنورد به این دره سقوط کرد و مجروح شد و سپس جان باخت.

محمودی گفت : هم اکنون نیروی های هلال احمر و کوهنوردان در تلاش هستند  تا جسد این کوهنورد را از دره خارج کنند .

رئیس جمعیت هلال احمر کلاردشت افزود: جسد این کوهنورد پس از ۲۴ ساعت عملیات جست و جو توسط سه تیم نیروهای امداد کوهستان هلال احمر و کوهنوردان پیدا شد.

محمودی در خصوص دلایل تاخیر در جست و جوی این کوهنورد کلاردشتی هم توضیح داد :‌ خانواده این کوهنورد شنبه شب ساعت ۱۸ بعد از گذشت حدود ۲۰ ساعت ،‌ این اتفاق را به جمعیت هلال احمر کلاردشت اطلاع دادند که به دلیل وضعیت منطقه و تاریکی شب ، عملیات جست و جو برای یافتن این کوهنورد از ساعت پنج صبح یکشنبه آغاز شد.

قله مرتفع علم کوه با ارتفاع ۴۸۵۰ متر در مرکز رشته کوه تخت سلیمان کلاردشت در غرب مازندران قرار دارد که بعد از دماوند با ۵۶۷۱ متر ارتفاع، دومین قله مرتفع ایران می باشد و دیواره ای که در دامنه شمالی قله علم کوه قرار دارد نیز جزو فنی ترین و سخت ترین مسیرهای سنگ نوردی و دیواره نوردی کشور محسوب می شود.

این منطقه با بیش از ۴۵ قله بالای ۴۰۰۰ متر و داشتن یخچال های متعدد ، برف چالها و دیواره هایش مشهورترین ارتفاعات ایران و نامی آشنا برای کوهنوردان داخلی و خارجی است.

شهرستان تاریخی و کوهستانی کلاردشت با جمعیتی ۲۵  هزار نفر در غرب مازندران قرار دارد.

اخبار مرتبط

قلع و قمع ۵ ساختمان احداثی خارج از بافت در کلاردشت

مرگ ۳ نفر مشکوک به گازگرفتگی در کلاردشت

هشدار راهداری عباس‌آباد به رانش کوه در جاده عباس آباد - کلاردشت

0 نظر

ارسال نظر

capcha