رشد ۱۳ درصدی حوادث ناشی از کار در مازندران

رشد ۱۳ درصدی حوادث ناشی از کار در مازندران

براساس گزارش روابط عمومی پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی اظهار کرد: براساس آمارهای مراکز پزشکی قانونی این استان در ۹ ماهه سالجاری به ترتیب شهرستان ساری  با  ۱۳ مورد و آمل با ۱۱ و نور با ۹ مورد بیشترین و  شهرهای تنکابن، محمودآباد و بهشهر هر کدام با ۲ مورد کمترین موارد مرگ ناشی از حوادث کار را داشتند.
 وی تصریح کرد: براساس این گزارش عمده دلایل مرگ افراد در حوادث کار مربوط به سقوط از بلندی با ۳۲ نفر و پس از آن برق گرفتگی با ۱۷ و  جسم سخت با ۱۵، سوختگی و سایر موارد هر کدام با ۷ مورد در رتبه بعدی قرار دادند.
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران خاطرنشان کرد: براساس تفکیک ماه مرداد با ۱۳ مورد بیشترین و فروردین با ۴ کمترین آمار فوتی در آن به ثبت رسیده است.
عباسی گفت: سنین ۲۱ تا ۴۰ سال با ۲۲ نفر بیشترین فوتی و کمتر از سال با یک فوتی کمترین آمار را داشتند.
وی با بیان اینکه ۶۳ نفر متاهل و مابقی مجرد هستند، افزود: ۵ نفر از فوت شدگان حوادث کار در ۹  ماه سالجاری دارای ملیت غیر ایرانی هستند.
افزایش ۳ درصدی مصدومیت حادثه کار
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران بیان کرد: براساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان ۷۱۸ نفر مصدوم ناشی از حوادث کار به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که  ۶۷۷نفر مرد و مابقی زن هستند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳ درصد افزایش داشت.
عباسی با اشاره به اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان است، گفت: ارزش نهادن به جان انسان‌ها، داشتن برنامه ایمنی در کار، رعایت استانداردها و قوانین مربوطه، آموزش و ایجاد نظام اطلاع رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده را از مهمترین راهکارها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار است.

اخبار مرتبط

ابتلای 25 درصد از کارکنان پزشکی قانونی مازندران به کرونا

مرگ ۱۱۱ موتورسوار در سال گذشته

تصادفات نوروزی ۲۳ کشته در مازندران برجای گذاشت

0 نظر

ارسال نظر

capcha