تولید 6200 تن گیلاس در نوشهر با ارزش اقتصادی 4700 میلیاردی

تولید 6200 تن گیلاس در نوشهر با ارزش اقتصادی 4700 میلیاردی

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، جواد محمودی با اشاره به افزایش تولید محصول گیلاس در باغات شهرستان نوشهر نسبت به سال گذشته، اظهار داشت: به دلیل شرایط خوب آب و هوایی، تولید گیلاس این شهرستان نسبت به سال گذشته افزایش خواهد داشت.

وی با بیان اینکه روستاهای ناصرآباد، سماء و دشت نظیر بخش کجور، بیشترین سطح زیر کشت گیلاس این شهرستان را به خود اختصاص دادند، ادامه داد: جهاد کشاورزی به تناوب و طی چند سال اقدام به ایجاد و احداث کانال آب کشاورزی مناسب برای افزایش انگیزه کشاورزان و باغداران برای احداث درختان سیاه ریشه در این روستاها کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نوشهر تصریح کرد: در حال حاضر ۶۵۱ هکتار باغات بخش کجور این شهرستان توسط ۴۴۵ بهره بردار به ویژه در روستای ناصرآباد، سماء و دشت نظیر تحت کشت ارقام اقتصادی گیلاس سیاه و تکدانه گیلاس است.

وی با بیان اینکه به طور میانگین در هر هکتار ۹ تن با متوسط هر کیلو ۷۵ هزار تومان تولید و به بازار مصرف عرضه می شود، افزود: برداشت گیلاس به صورت نوبرانه از دوم خردادماه امسال در این شهرستان آغاز شد.

محمودی گفت: پیش بینی می شود امسال ۶ هزار و ۲۵۰ تن گیلاس به ارزش اقتصادی ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال در باغات سیاه ریشه این شهرستان تولید و به بازار عرضه شود.

اخبار مرتبط

آغاز برداشت گیلاس از باغات رامسر

برداشت نوبرانه گیلاس در باغات سوادکوه آغاز شد

0 نظر

ارسال نظر

capcha