ضریب اشتغال در آمل ۹۳ درصد است

ضریب اشتغال در آمل ۹۳ درصد است

به گزارش خبرنگار مهر, سید عباس حسینی صبح چهارشنبه در آئین تجلیل از کارگران شهرستان آمل اظهار کرد: بزرگترین جمعیت کارگری مازندران با ۶۶ هزار نفر و با احتساب خانواده‌های کارگران به ۲۰۰ هزار نفر در آمل زندگی می‌کنند که نیازمند خدمات بهتر و جامع‌تر هستند.

وی با اشاره به اینکه امروز آمل با دارا بودن بزرگترین جامعه کارگری استان مازندران، نیازمند خدمات درمانی جامع و نیز خدمات رفاهی مناسب است، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم در سال جاری به این دو مهم جامه عمل بپوشانیم‌.

حسینی با اعلام اینکه نرخ بیکاری در آمل در سال گذشته به ۷ درصد رسیده است که کمترین میزان ممکن در ۵ سال اخیر بوده است، اظهار کرد: واحدهای تولیدی آمل توانسته‌اند ضمن تأمین اشتغال شهروندان آملی، به شهرستان‌های آمل نیز در زمینه به کارگیری کارگران خدمات رسانی کرده و از این شهرستان‌ها نیرو جذب کنند.

وی ضریب اشتغال در شهرستان آمل را ۹۳ درصد اعلام کرد و گفت: امروز مسئله کمبود کارگر در آمل وجود داشته و مدیران واحدها با حمایت‌های ویژه نیاز به کارگران بیشتر دارند.

فرماندار آمل با اشاره به اینکه کارگر در دین اسلام در جایگاه مهمی قرار دارد و پیامبر و ائمه اطهار اشارات بسیاری در شأن کارگر دارند، اظهار کرد: با توجه به شعار امسال، کارگر اهمیت ویژه‌ای در رشد تولید داشته و یکی از محورهای اصلی کارکرد مسئولان حفظ شأنیت و رفع مشکلات کارگران است.

وی با بیان اینکه در صورت حفظ جایگاه کارگر در حیات جامعه نقش مهمی خواهد داشت، گفت: ثروتی که در ازای سرمایه‌ای شکل می‌گیرد مولد و حیات‌بخش است در غیر این صورت آن سرمایه نابود می‌شود.

حسینی با بیان اینکه ارتقای زندگی یک کارگر با حفظ امنیت شغلی یکی از مؤلفه‌های مهمی که باید به آن پرداخته شود، گفت: نیروی انسانی یکی از مؤلفه‌های مهمی است که باید در شرکت‌های دانش‌بنیان دیده شود، کارفرمایان برای ارائه خدمات کارگران در امر بیمه، امنیت شغلی، حقوق و مزایا و رفاه اجتماعی توجه داشته باشند و از آن طرف کارگر به تلاشش جهت رشد تولید گام اساسی بردارد.

اخبار مرتبط

۲۹۵ پروژه اشتغال روستایی در مازندران عملیاتی نشده است

حدود ۳۲۰ میلیارد تومان برای اشتغال‌زایی روستایی مازندران پرداخت شد

فعالیت 2500 دامداری در جویبار/ اشتغال 3100 نفر

0 نظر

ارسال نظر

capcha