روزانه ۶۲ میلیارد ریال در صنایع چوب و کاغذ مازندران هزینه می‌شود

روزانه ۶۲ میلیارد ریال در صنایع چوب و کاغذ مازندران هزینه می‌شود

امید نیک نژاد در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به قرارداد ۳۰ هزار تنی تامین کاغذ کتب درسی با آموزش وپرورش ارزش ریالی آن را ۷۸۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: درزمینه صادرات کاغذ فلوتین نیز طی سال های قبل به کشورهای مختلف برنامه ریزی شده بود.

وی با اظهار این که کاغذ فلوتین به کشورهای عراق، ترکیه صادر می شد، گفت: سال قبل قراردادی با یک شرکت عراقی بستیم تا ۱۵ هزار تن کاغذ به ارزش هشت میلیون یورو را صادر کنیم.

وی با عنوان این که متاسفانه به دلیل اتفاق رخ داده شده مجبور شدیم قرارداد را تا سقف دو میلیون یورو به پایان برسانیم، گفت: مطالبات به جامانده از سابق و سبب شده تا شاهد برخی مسائل و مشکلات در کارخانه باشیم.

نیک نژاد یادآور شد: زمانی که مدیریت کارخانه را تحویل گرفتیم ۱۸۰ میلیارد تومان چوب بدهکار بودیم و برخی موارد تکلیفی نیر بیمه و مالیات نیز سبب بروز مشکلاتی شده بود و ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی درخواست کردیم اما در بهمن ماه سال قبل ۱۰۰ میلیارد تومان تخصیص داده شد.

وی ادامه داد: هزینه یک روز کارخانه چوب و کاغذ استان شش میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است و این تسهیلات اهدایی هزینه حدود ۱۶ تا ۱۷ روز را شامل شده است.

وی قطع برق و انرژی را از دیگر عوامل محدود کننده بیان کرد و گفت: قطع برق و گاز سال قبل آسیب های زیادی به کارخانه زد و از خرداد تا مرداد سال قبل ۵۰ درصد میزان سهمیه انرژی کارخانه کاهش یافته بود.

اخبار مرتبط

بسته خبری پلیس مازندران| از کشف ۶ تن چوب جنگلی قاچاق تا توقیف قاچاق کالای میلیاردی در استان

فیلم|تیر اندازی در نور/ درگیری سپاه با قاچاقچیان چوب

0 نظر

ارسال نظر

capcha