برپایی جشن بهار بندگی 1700 دختر آملی

برپایی جشن بهار بندگی 1700 دختر آملی

آیین جشن تکلیف یک‌هزار و700 دختر آملی با عنوان جشن بهاربندگی درمصلای بزرگ قدس این شهر برگزار و نخستین نماز این دانش‌آموزان به جماعت اقامه شد.

این جشن شیرین عبادت و بندگی که امروز به همت اداره آموزش و پرورش شهرستان آمل ومدارس ابتدایی این شهرستان برگزارشد،  فرشتگان کوچک با نماز، روزه، عفاف و حجاب، تلاوت قرآن و اطاعت از خدا و دستورهای دینی آشنا شدند و در پایان در صف‌هایی منظم، شانه‌به‌شانه در کنار دوستان خود این عید بندگی را با اقامه نماز به امامت حجت الاسلام ابراهیم یعقوبیان امام جمعه به جا آوردند.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان آمل با اشاره به اینکه یکی از رسالت‌های آموزش و پرورش، آشنا کردن دانش‌آموزان با آموزه‌های دینی است، گفت: جشن تکلیف آغاز درخشش روح خدا پرستی در میان فرشتگان زمینی است.

حجت الاسلام محمدعلی ابراهیم‌زاده، افزود: جشن تکلیف در واقع عید بندگی و عبادت است که دختران و پسران مسلمان از نظر عقلی و جسمی به حدی رسیده‌اند که باید به دستورهای دینی و واجبات دین عمل کنند و به آنچه که خداوند از آنان خواسته اطاعت، از محرمات و منکرات دوری کنند.

وی با تبریک سن تکلیف به دانش آموزان در ارتباط با بحث بایدها و نبایدهایی که در این سن مورد توجه قرار دارد، متذکر شد و اظهار کرد: اهمیت جایگاه حجاب و عفاف برای دختران مهم است و اگر از ابتدای رسیدن به سن تکلیف در انجام فرایض و واجبات تلاش شود هیچ‌گاه فرد اسیر هوای نفس نمی‌شود.

رئیس آموزش و پرورش آمل با اشاره به این روز مبارک و به یادماندنی در خاطرات دانش آموزان این شهرستان است، افزود: رسیدن به سن تکلیف نقطه عطفی در زندگی هر انسان است، خانواده و والدین می‌توانند با کمک مجموعه‌های فرهنگی، وظایف دینی را برای آنها تبیین کنند.

حجت الاسلام ابراهیم‌زاده، تصریح کرد: در فرهنگ انسان‌ساز نماز، رعایت حجاب اسلامی، مقید بودن به آموزه‌ها و دستورات دینی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که باید به بهترین شکل به دانش‌آموزان دختر آموزش داده شود.

وی با تأکید بر این که نماز بهترین وسیله برای ارتباط با خدا است، افزود: دانش آموزان اگر از ابتدای رسیدن به سن تکلیف در انجام فرایض و واجبات خود تلاش کنند هیچگاه اسیر هوای نفس نشده و از لحاظ سلامت روان، دارای روح و روانی متعالی‌تر و دارای آرامش و خوشبختی قابل قبولی می‌شوند.

رئیس آموزش و پروش آمل یادآور شد: انسان وظایفی بر عهده دارد و هرچه رشد می‌کند تکالیف و وظایف او به نسبت گذشته بیشتر می‌شود و یکی از این وظایف، تکلیف در برابر خدای بزرگ است زیرا با عبادت خود را بزرگ می‌کنیم و همچنین موجب رضای خداوند نیز می‌شود.

حجت الاسلام ابراهیم‌زاده خطاب به معلمان، گفت: دانش آموزان قبل از هر چیز معلمان را به عنوان الگو قلمداد می‌کنند و معلم با الگوی عملی نقش مهمی در هدایت دانش آموزان دارد.

درپایان این مراسم دانش آموزان پایه سوم ابتدایی آمل نخستین نماز خود را به جماعت و به امامت حجت الاسلام ابراهیم یعقوبیان به جا آوردند.

اخبار مرتبط

برگزاری نمایش بزرگ سفینه نور در بابل

برگزاری صبح شعر مکتب آموزگار در قائم شهر

نخستین جشنواره سراسری دانشگاهیان تاریخ ساز در ساری

0 نظر

ارسال نظر

capcha