خانه محیط زیست بستر مناسبی برای گفتمان سازی است

خانه محیط زیست بستر مناسبی برای گفتمان سازی است

مدیرکل محیط زیست مازندران، شعار امسال سازمان حفاظت محیط زیست را «محیط زیست مردم پایه، هوشمند و فناوارانه» اعلام کرد و گفت: خانه محیط زیست بستر مناسبی برای گفتمان سازی درست و صیانت از مواهب طبیعی و محیط زیست است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران، امروز در آئین افتتاح از خانه محیط زیست ایزدشهر، با اشاره به تعیین هفته پاک در تقویم ملی کشور، اظهار کرد: تحقق هوای پاک و اراده ملی شعار سازمان حفاظت محیط زیست مطرح شده است.

عطااله کاویان افزود: این هفته با تعامل خوبی که بین مسئولان استانی و شهرستانی به ویژه مدیریت شهری در نور وجود داشت خانه محیط زیست ایزدشهر افتتاح شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران، خاطرنشان کرد: شعار امسال در سازمان حفاظت محیط زیست، «محیط زیست مردم پایه، هوشمند و فناوارانه» است.

کاویان در توضیح محیط زیست مردم پایه، گفت: محیط زیست باید مردمی شود و در حوزه حفاظت محیط زیست مطابق با اصل ۵۰ قانون اساسی مردم پای کار باشند و خانه محیط زیست بستری برای تعامل، تفاهم، همکاری داوطلبانه، موثر و هوشمندانه خواهد بود.

وی افزود: مردم می‌توانند با حضور در خانه محیط زیست دغدغه‌های خود را در حوزه محیط زیست مطرح و بهترین پیشنهادات اجرایی را ارائه دهند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه خانه محیط زیست شهرستان نور دومین افتتاح در این حوزه است، یادآور شد: نخستین خانه محیط زیست در شهرستان بهشهر افتتاح شد.

کاویان ادامه داد: خانه‌های محیط زیست مکانی برای سمن‌ها، فعالان، علاقه‌مندان محیط زیست خواهد بود.

وی از افتتاح خانه محیط زیست چالوس در ایام الله دهه فجر خبر داد و گفت: ایجاد خانه محیط زیست بستر مناسبی را برای گفتمان سازی فراهم می‌کند.

ساخت وسازهای بی‌رویه در شمال

حجت‌الاسلام رزاقی امام جمعه ایزدشهر نیز اظهارکرد: همانگونه که نسل‌های گذشته محیط زیست و منابع طبیعی را به امانت در اختیار ما گذاشتند، ما هم باید به درستی حفاظت و به نسل آینده تحویل دهیم.

وی تصریح کرد: هرچند عده‌ای برای به‌دست آوردن سود ناچیز منابع طبیعی، جنگل و غیره را تخریب می‌کنند.

امام جمعه ایزدشهر با تاکید بر اینکه مسافرانی که به شهرهای مازندران سفر می‌کنند باید در حفظ محیط زیست بکوشند، اظهار کرد: به همت شهرداری ایزدشهر سطل‌های زباله فراوانی تعبیه شده ‌است اما متاسفانه گاهی با حرکات نادرست از سوی مسافران روبرو می‌شویم که زباله را در حاشیه شهر رها کرده و نسبت به منابع طبیعی نامهربان هستند این اقدام نوعی بی‌فرهنگی است.

وی یادآور شد: محیط زیست فقط کنترل پسماند نیست؛ بلکه  مردم انتظار دارند در حوزه جنگل و ساحل هم اقدامات مطلوبی انجام شود.

امام جمعه ایزدشهر ضمن گلایه مندی و ابراز تاسف مبنی بر ویلا سازی‌هایی که در شهرهای شمالی انجام می‌شود و عاملی موثری در تخریب محیط به حساب می‌آید، گفت: اگر جلوی این ساخت و سازهای غیرمجاز گرفته نشود مازندران هم در سال‌های آینده با مشکلاتی که کلان شهرها مواجه‌اند روبه‌رو می‌شود.

اخبار مرتبط

ایجاد صنایع تبدیلی در مازندران با رعایت ملاحظات محیط زیستی

0 نظر

ارسال نظر

capcha