ارائه بسته حمایتی ویژه برای طرح زراعت چوب در شمال

ارائه بسته حمایتی ویژه برای طرح زراعت چوب در شمال

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، مدیر امور بهره برداری منابع طبیعی غرب مازندران با بیان اینکه سازمان منابع طبیعی طرح ملی زراعت چوب را از سال ۹۸ آغاز کرد، گفت: این سازمان نهال‌های سریع الرشد را به صورت رایگان به متقاضیان طرح زراعت چوب می‌دهد.

محمد مطهری افزود: ۲۵۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی منطقه سه سال گذشته به کشت زراعت چوب اختصاص داده شد و امسال نیز ۱۲۰ هکتار از عرصه‌ها زیر کشت نهال‌های سریع الرشد رفتند.

او نیاز مصرف چوب کشور را بالا دانست و افزود: بیش از ۵۰۰ کارخانه سلولزی و ام دی اف در مازندران وجود دارد که با توجه به ممنوعیت برداشت چوب از جنگل، بخش زیادی از مواد اولیه مورد نیاز خود را از طریق زراعت چوب تأمین می‌کنند.

مدیر امور بهره برداری منابع طبیعی غرب مازندران گفت: زراعت چوب یکی از مهم‌ترین طرح‌های سازمان جنگل‌ها برای ممانعت از تخریب جنگل‌ها و حفظ و تأمین چوب مورد نیاز کشور است که افراد علاقه‌مند به این بخش با کاشت درخت‌های زودبازده و سریع‌الرشد مانند صنوبر، پالونیا و اکالیپتوس می‌توانند علاوه بر دریافت تسهیلات به درآمد هم برسند.

مطهری افزود: پرداخت تسهیلات کم‌بهره، اختصاص ارزان‌قیمت زمین‌های دولتی و توزیع نهال رایگان از مهم‌ترین حمایتی سازمان منابع طبیعی از طرح زراعت چوب است.

او گفت: طرح زراعت چوب با هدف تامین مواد اولیه صنایع چوب از سال‌های گذشته در مازندران آغاز شد و قرار است در بازه زمانی سه ساله چهار هزار هکتار از زمین‌های این استان زیر کشت درختان سریع الرشد برود.

مجری طرح زراعت چوب در غرب مازندران نیز گفت: تعهد اجرای این طرح در سال ۹۹ حدود ۸۰ هکتار بود که۱۲۰ هکتار زراعت چوب انجام شد.

عقیل فضلی افزود: تعهد پارسال نیز ۱۳۰ هکتار بود که انجام و در هر هکتار ۱۱۰۰ اصله نهال رایگان بین مجریان توزیع شد.

او گفت: بیش از ۸۰ درصد برنامه‌های زراعت چوب تاکنون محقق شده است.

اخبار مرتبط

حمل و انتقال چوب‌آلات جنگلی در ایام نوروز ممنوع است

چوب و کاغذ مازندران با مشکل نقدینگی روبرو است

توزیع رایگان نهال درختان در شهرستان نور

0 نظر

ارسال نظر

capcha