کاهش بارندگی پاییزی در همه شهرستان‌های مازندران

کاهش بارندگی پاییزی در همه شهرستان‌های مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران،معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران در نشست کارگروه مقابله با خشکسالی در شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران افزود: در نخستین فصل سال آبی جاری برای مازندران ۱۳۷ میلیمتر بارندگی در مازندران رقم خورد که کاهش چشمگیر بارندگی استان طی این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل و دوره درازمدت را نشان می‌دهد. این عدد در سال گذشته ۲۰۵ میلیمتر و برای دوره بلندمدت ۲۲۰ میلیمتر بود.

احمد اسدی اظهار کرد: طی این دوره سه ماهه تقریبا تمام استان‌های کشور بارندگی کمتر از نرمال داشتند. در کشور حدود ۴۰ درصد نسبت به آمار نرمال کاهش بارش داشتیم. در مازندران هم شرایط تقریبا مشابه است. به طوری که میزان بارندگی‌های پاییزی امسال نسبت به پارسال ۳۳ درصد و نسبت به دوره درازمدت ۳۸ درصد کاهش یافت.

وی افزود: آمار میانگین بارندگی شهرستان‌های مازندران نیز نشان می‌دهد که در همه شهرستان‌ها کاهش بارش داشتیم. بیشترین کاهش هم مربوط به شرق مازندران است که بیش از ۵۰ درصد میزان بارش‌های پاییزی در این نقطه از استان کم شده است. بیشترین کاهش بارندگی شرق مازندران هم مربوط به میاندورود است که بارندگی پاییزی در این شهرستان ۷۰ درصد نسبت به پاییز ۱۴۰۰ کاهش یافت. این آمار‌ها بیانگر وضعیت نامناسب بارندگی در این منطقه است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران درباره برآورد‌های مربوط به بارندگی‌های مازندران در فصل زمستان نیز گفت: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده میانگین بارش فصل زمستان در محدوده نرمال خواهد بود و از نظر دمایی هم گرایش به بیش از نرمال پیش‌بینی می‌شود. میانگین بارش ایستگاه‌های مازندران در زمستان بر اساس پیش‌بینی‌ها برای دی حدود ۵۷ میلیمتر، بهمن ۷۰ میلیمتر و اسفند ۶۰ میلیمتر پیش‌بینی می‌شود.

اخبار مرتبط

پیش‌بینی وضعیت هوا طی پنج روز آینده

دمای هوا در این شهر منفی 25 درجه شد

پایداری جوی هوا تا پایان هفته در مازندران

0 نظر

ارسال نظر

capcha