اتمام ساخت نیروگاه زباله سوز ساری تا پایان امسال

اتمام ساخت نیروگاه زباله سوز ساری تا پایان امسال

مسئول بسیج سازندگی مازندران گفت: مقرر شده بود برای تکمیل ابنیه نیروگاه زباله سوز ساری ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار تا تیرماه امسال تخصیص یابد که تاکنون ۹۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

 سرهنگ محمدمهدی اقبالپور افزود: با اختصاص این اعتیار بخش‌هایی از نیروگاه مانند ابنیه و مخازن آب تکمیل شده است و اگر مابقی اعتبارات نیز تامین شود این طرح تا پایان امسال بهره برداری خواهد شد.

او پیشرفت فیزیکی طرح را مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: روزانه ۲۵۰ تن زباله در ساری تولید می‌شود و با توجه به ظرفیت ۴۵۰ تنی این نیروگاه علاوه بر زباله‌های تولیدی مرکز استان، زباله‌های شهر‌های اطرف نیز برای تامین خوراک این نیروگاه جمع آوری خواهند شد.

مسئول بسیج سازندگی مازندران گفت: دولت با وجود مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم ها، قدم‌های خوبی برای توسعه برداشته است.

ساخت نیروگاه زباله سوز ساری در زمینی به مساحت ۴۲۰۰۰ متر مربع از سال ۱۳۸۸ آغاز شد و اگرچه در دولت دهم مصوب شده بود که با۳۰ میلیون دلار اعتبار ارزی و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار ریالی تا پایان کار همان دولت به اتمام برسد، اما به دلایلی از جمله مشکلات فنی و تخصیص نیافتن به موقع اعتبارات تا سال ۹۴ دست نخورده باقی ماند.

با توجه به طولانی شدن روند ساخت نیروگاه زباله سوز ساری، پیمانکار ابنیه این کارخانه نیز آبان ماه پارسال برکنار و بسیج سازندگی به‌عنوان پیمانکار انتخاب شد تا با تزریق اعتبارات جدید روند ساخت این نیروگاه جانی دوباره بگیرد.

 

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha