کاهش ۱۴ درصدی تردد در استان مازندران

کاهش ۱۴ درصدی تردد در استان مازندران

وضعیت تردد بین استانی در کشور نشان می‌دهد که در مقایسه با مدت زمان مشابه هفته گذشته، ترددهای بین استانی در استان‌ مازندران با ۱۴ درصد کاهش مواجه بوده است.

به گزارش ایسنا، بر اساس آخرین آمارهای منتشرشده از سوی مرکز مدیریت راه‌های کشور، متوسط تردد روزانه بین استانی در هفته گذشته (از ۴ تا ۱۰ آذر ماه سال ۱۴۰۱) یک میلیون و ۴۸۲ هزار و ۵۱۲ وسیله نقلیه بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته (بازه جمعه ۱۲ تا پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۰) ۳ درصد افزایش داشته و نسبت به هفته گذشته (بازه جمعه ۴  تا پنج شنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱) ۵ درصد کاهش داشته ‌­است.

کاهش ۱۴ درصدی تردد در استان مازندران

همچنین سهم وسایل نقلیه سبک (عموما خودروهای مردمی) در بازه زمانی ۱۱ تا ۱۷ آذر ماه در مقایسه با مدت مشابه هفته گذشته، شش درصد کاهش و در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، پنج درصد افزایش داشته است.

کاهش ۱۴ درصدی تردد در استان مازندران

در هفته گذشته حدود هشت میلیون و ۹۰۰ هزار پلاک یکتا در محورهای مواصلاتی مشاهده شده‌ است. در این میان بیشترین مبدأ پلاک‌های مشاهده‌ شده در محورهای مواصلاتی با سهمی حدود ۲۵ درصد مربوط به استان‌های تهران و البرز بوده و پس از آن، خودروهایی با پلاک مازندران، فارس، خراسان رضوی، اصفهان و آذربایجان شرقی مشاهده شده است.

کاهش ۱۴ درصدی تردد در استان مازندران

بیشترین خروج وسایل نقلیه در تهران و البرز در بازه ۸ تا ۱۷ آذر ماه، ۲۴۱ هزار و ۸۴۲ وسیله نقلیه و مربوط‌به پنج‌شنبه ۱۷ آذرماه بوده است و وسایل نقلیه با مبدا پلاک تهران و البرز، بیشتر در استان‌های قزوین، مازندران، قم، مرکزی، اصفهان و گیلان مشاهده شده‌اند.

همچنین بیشترین ورود وسایل نقلیه در مازندران در بازه ۱۱ تا ۱۷ آذر ماه، ۶۵ هزار و ۲۷۹ وسیله نقلیه مربوط‌ به روز پنج‌شنبه ۱۷ آذر بوده و بیشترین خودروهای غیربومی مشاهده‌ در استان، مربوط‌به استان‌های تهران و البرز، گلستان، گیلان، خراسان رضوی، اصفهان بوده‌اند.

تردد بین استانی (ورود و خروج خوردو) و استان‌های با بیشترین افزایش تردد در کشور نشان می‌دهد که در مقایسه با مدت زمان مشابه هفته گذشته، استان‌های کرمان با دو درصد و کرمانشاه و هرمزگان با یک درصد بیشترین افزایش تردد را داشته‌اند، در حالی که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، سفرهای جاده‌ای در استان‌های آذربایجان شرقی، سیستان و بلوچستان، بوشهر به ترتیب ۴۱، ۳۵ و ۲۵ درصد رشد یافته است.

 

کاهش ۱۴ درصدی تردد در استان مازندران

 

همچنین ترددهای بین استانی در استان‌های مازندران با ۱۴، کهگیلویه و بویراحمد با ۱۱ و اردبیل با ۱۰ درصد در مقایسه با مدت مشابه هفته گذشته کاهش داشته که بیشترین کاهش تردد را تجربه کرده‌اند. در حالی که بیشترین کاهش تردد ورود و خروج نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، مربوط به استان‌های کردستان با ۲۱، اصفهان با ۱۵ و مازندران با ۱۰ درصد است.

کاهش ۱۴ درصدی تردد در استان مازندران

انتهای پیام

اخبار مرتبط

ترافیک سنگین در آزادراه کرج - قزوین

ترافیک سنگین در جاده کرج-چالوس برقرار است

ترافیک سنگین در جاده چالوس

0 نظر

ارسال نظر

capcha