هشدار دامپزشکی درباره شیوع آنفلوانزا بین دام و طیور

هشدار دامپزشکی درباره شیوع آنفلوانزا بین دام و طیور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران،  مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: مرغداران و روستاییان با توجه به سرمای هوا و فصل مهاجرت پرندگان مهاجر به زیستگاه‌های طبیعی استان و افزایش هشدار‌های سازمان‌های جهانی درباره شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.


گلپایگانی افزود: با توجه به شیوع آنفلوانزا و اشتراک این بیماری بین انسان و حیوان به شهروندان، روستاییان و دامداران و طیورداران نکات بهداشتی را کاملا رعایت کنند.


او از مرغداران و روستاییان خواست با انجام واکسیناسیون آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در مزارع پرورشی مادر گوشتی و گله‌های تخمگذار، مانع از شیوع این بیماری در بین طیور خود شوند.

مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: برای پیشگیری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به هر طریق ممکن از ارتباط پرندگان داخل سالن مرغداری و دان و آب مصرفی آن‌ها با پرندگان وحشی و آزاد پرواز و نیز سایر حیوانات جلوگیری کنند.

گلپایگانی افزود: هر گونه جاذبه‌ای برای پرندگان وحشی مثل ریخت و پاش دان و رها ساختن کود در محوطه و نیز وجود آبگیر یا استخر در مرغداری، زمینه را برای انتقال ویروس آنفلوآنزای فوق حاد به مرغداری فراهم می‌کند.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha