وزش باد عملیات اطفای حریق جنگل عباس‌آباد مازندران را دشوار کرد

وزش باد عملیات اطفای حریق جنگل عباس‌آباد مازندران را دشوار کرد

به گزارش ایرنا ، عصر دیروز یک فقره آتش سوزی در منطقه "چارکت " حوالی کلاردشت که زیرپوشش حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان عباس آباد است رخ داد و برابر گزارش رییس منابع طبیعی عباس آباد، تاکنون بیش از ۲۰ هکتار عرصه های جنگلی منطقه در آتش سوخته است.

مسعود ملکی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : دستکم صد نفر از نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی، همیاران طبیعت، هلال احمر، آتش نشانان شهر نشتارود تنکابن و عباس آباد و محیط بانان در محل وقوع این حادثه مشغول مهار و خاموش کردن آتش هستند منتهی وزش باد شدید باعث گسترش سطح آتش سوزی شده است.

وی با ابراز نگرانی از صخره ای و سخت گذر بودن نقاط آتش سوزی در جنگل های منطقه بیان داشت: افزون بر شرایط نامساعد جوی، مسیرهای منتهی به محل وقوع آتش سوزی هم به علت سخت گذر بودن مدت زمان مهار و اطفای حریق را طولانی و سخت کرده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران - نوشهر ابراز امیدواری کرد با کاهش وزش باد و همت نیروهای مردمی بتوان هرچه زودتر آتش سوزی جنگل های این منطقه را مهار و خاموش کرد.

حدود ۳۳ هزار هکتار از سطح عرصه های جنگلی و مرتعی زیر پوشش اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان عباس آباد غرب مازندران قرار دارد.

روز گذشته هم سه نقطه از عرصه های جنگلی و مرتعی غرب مازندران واقع در شهرستان های نوشهر ، کلاردشت و چالوس طمع حریق شد و بنا بر اعلام مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر براثر این حادثه، بیش از سه هکتار از پوشش گیاهی جنگلی این منطقه در آتش سوخت.

استان مازندران ۲ اداره کل منابع طبیعی دارد که اداره کل منابع طبیعی منطقه نوشهر، بیش از ۶۶۰ هزار هکتار جنگل، مرتع و سواحل معادل ۲۸ درصد از مساحت مازندران را زیر پوشش دارد.

شهرستان های نوشهر ، چالوس ، عباس آباد ، تنکابن ، رامسر و کلاردشت واقع در غرب مازندران زیرمجموعه منابع طبیعی منطقه نوشهر هستند.

اخبار مرتبط

وقوع ۲۷ فقره حریق جنگلی در شمال کشور از ابتدای آذر

آتش سوزی یک باب منزل منزل مسکونی در بابل طعمه حریق شد.

0 نظر

ارسال نظر

capcha