83 هکتار مزارع کلزا بابل سبز شد

83 هکتار مزارع کلزا بابل سبز شد

خبرگزاری آریا- مدیر جهاد کشاورزی بابل از سطح سبز 83 هکتاری زراعت کلزا در این شهرستان تا نیمه اول آبان ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگارآریادرشهرستان بابل: محسن علی گل زاده با بیان اینکه توسعه کشت کلزا می‌تواند علاوه بر مدیریت مصرف آب، نقش مهمی در درآمدزایی کشاورزان داشته باشد ، گفت: 83 هکتاری زراعت کلزا در اراضی زراعی شهرستان بابل تا نیمه اول آبان ماه سبز شد. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل با اشاره به اینکه انعقاد قرارداد کشت پاییزه دانه روغنی کلزا با 38 بهره بردار در 103 هکتار از زمین های شالیزاری و خشکه زاری این شهرستان انجام شد، افزود: سطح اراضی بذرکاری تا نیمه اول آبان ماه امسال 87.2 هکتار بود که 63 هکتار آن به صورت مکانیزه کشت شد. 
علی گل زاده تصریح کرد: 555 کیلوگرم بذر کلزا شامل 337 کیلوگرم رقم هایولا 50، 20 کیلو گرم هایولا 4815، 8 کیلوگرم دلگان، 115 کیلوگرم تراپر و 75 کیلوگرم ظفر در این شهرستان توزیع شد.    
به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل 21 تن و 490 کیلوگرم کود شامل اوره، فسفات، پتاس و گوگرد به کشاورزان کلزاکار این شهرستان توزیع شد.

وی سازگاری با محیط، ارزش تناوبی بالا، کنترل علف‌های هرز، استفاده بهینه از رطوبت و بارندگی، مقاوم به سرما، برداشت زودهنگام و در نتیجه آماده شدن زمین برای کشت دوم و داشتن 40 درصد روغن بسیار با کیفیت را از مزایای توسعه کشت کلزا برشمرد.

اخبار مرتبط

تجهیز 5 هکتار مزارع کشاورزی بهشهر به سامانه نوین آبیاری

کشت شبدر برسیم در مزارع قائم شهر

کشت شبدر برسیم در ۶۰۰ هکتار از مزارع سوادکوه شمالی

0 نظر

ارسال نظر

capcha