بیشترین میزان بارندگی با ۱۸۷ میلی‌متر در رامسر به ثبت رسید

بیشترین میزان بارندگی با ۱۸۷ میلی‌متر در رامسر به ثبت رسید

احمد اسدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : همچنین در این مدت خشکه‌داران تنکابن با ۱۷۹، سفیدآب‌تنکابن با ۱۷۲، گالش محله رامسر با ۱۵۹، سنگ پشته رامسر با ۱۰۸، گلعلی‌آباد تنکابن با ۹۳ و فرودگاه رامسر نیز با ۸۳ میل‌متر ، بیشترین میزان بارش های اخیر را به خود اختصاص داده‌اند.

وی کمترین میزان بارندگی اخیر را مربوط به بطاهر کلای بلده نور با یک میلی‌متر اعلام کرد و اظهار داشت : پنجاب و شنگلده آمل با ۲، تیلم سواکوه و رینه لاریجان آمل با چهار و اندورا امل نیز با پنج میلی‌متر کمترین میزان بارندگی را داشتند.

هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را بر اساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی در مناطق غربی استان نیمه ابری تا ابری با احتمال بارش پراکنده باران و از اواسط روز با کاهش ابر و در مناطق مرکزی، شرقی و ارتفاعات را نیز نیمه ابری پیش‌بینی کرده است.

طبق پیش‌بینی هواشناسی با خروج تدریجی سامانه بارشی ، دمای هوا نیز از امروز تا پایان هفته روند افزایشی را در پیش خواهد گرفت و این افزایش دما در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه محسوس‌تر است بگونه‌ای که دما در شهرهای ساحلی و جلگه‌ای استان در مقایسه با روز دوشنبه به طور میانگین با سه تا چهار درجه افزایش در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه بین ۱۷ تا ۱۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز با ۲ تا چهار درجه افزایش بین ۱۱ تا ۱۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

دمای هوا در شهرسای ساحلی و جلگه‌ای مازندران در روز جمعه با یک تا ۲ درجه کاهش در مقایسه با روز قبل از آن بین ۱۷ تا ۱۸ و در مناطق کوهستانی نیز با همین میزان کاهش بین ۱۰ تا ۱۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر متغییر خواهد بود.

هواشناسی شرایط جوی مازندران را از روز چهارشنبه تا روز جمعه صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و از جمعه شب تا روز شنبه آینده نیز نیمه ابری ، گاهی ابری بویژه در نیمه غربی استان با احتمال بارش پراکنده باران پیش‌بینی کرده است.

داده‌های آماری از ایستگاه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که تنکابن با ثبت دمای ۱۶ و بیشنه بنه در بخش یانه سر بهشهر با ۷.۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین و سردترین مناطق مازندران طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرمترین ساعت به ۱۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته بیش از چهار درجه افزایش خواهد داشت.

وضعیت دریای خزر نیز طی امروز و فردا مواج و طوفانی پیش‌بینی شده است.

اخبار مرتبط

طی ۴ روز آینده بارندگی در نقاط مختلف کشور | کاهش محسوس دما در کشور کاهش محسوس دما در هفته جاری را پیش رو خواهیم داشت

کاهش ۳۵ درصدی بارندگی در مازندران

هواشناسی ایران ۱۴۰۱/۰۲/۰۴؛ هشدار ورود سامانه بارشی به کشور/ سیلاب ناگهانی و آب‌گرفتگی در ۱۹ استان

0 نظر

ارسال نظر

capcha