هواشناسی مازندران نسبت به احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و طوفانی شدن دریا هشدار داد

هواشناسی مازندران نسبت به احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و طوفانی شدن دریا هشدار داد

به گزارش خبرنگار ایرنا، اداره کل هواشناسی مازندران با اشاره به شکل گیری جریانات مرطوب شمالی همراه با عبور موج از تراز میانی جو، اعلام کرد که هوای مازندران از اواسط روز یکشنبه تا شامگاه دوشنبه شرایط ناپایداری دارد.

هواشناسی مازندران، بارش باران گاهی به صورت رگباری، وقوع رعد و برق،  وزش باد نسبتا شدید، کاهش محسوس دما پدیده مه و کاهش دید در محورهای ارتباطی کوهستانی را از جمله پیامدهای این سامانه جوی برشمرد که مناطق مختلف استان به ویژه مناطق غربی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

در اطلاعیه هواشناسی مازندران، نسبت به احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب محلی و کاهش دید و اختلال در تردد جاده‌ها و محورهای کوهستانی هشدار داده شده است.

در این اخطاریه ضمن تاکید بر آمادگی دستگاه‌های

جرایی برای مقاوم سازی سازه های کم مقاوم و تابلوهای تبلیغاتی و همچنین نسبت به پاکسازی کانال‌ هدایت آب‌های سطحی به منظور انجام اقدام های پیشگیرانه، از شهروندان نیز خواسته شده است ضمن احتیاط در تردد جاده ای، از اسکان در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنند. 

هواشناسی مازندران در اخطاریه زرد خود، ضمن توصیه به کوهنوردان برای خودداری از صعود به ارتفاعات، به دامداران نیز هشدار داد در این مدت از چرای دام در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند.

موج چهار متری در راه دریای مازندران

هواشناسی مازندران همچنین روز شنبه با اعلام وضعیت هشدار سطح نارنجی، هرگونه فعالیت دریایی از جمله شنا در آب‌های ساحلی این استان را از پیش از ظهر یکشنبه تا صبح روز سه‌شنبه هفته جاری را ناامن اعلام کرده است.

براساس پیش بینی صورت گرفته، با شکل گیری جریانات شمالی همراه با عبور موج از تراز میانی جو، دریای خزر از پیش از ظهر روز یکشنبه تا صبح روز سه‌شنبه با وزش باد نسبتا شدید تا شدید مواج است و برای فعالیت دریایی ناامن می‌شود.

همچنین براساس اعلام هواشناسی، سامانه ناپایدار جوی مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بیشینه سرعت وزش باد نیز در مناطق نزدیک ساحل تا ۱۴ و در مناطق دور از ساحل نیز تا ۱۷ متر بر ثانیه خواهد رسید که این امر باعث شکل‌گیری امواج در مناطق نزدیک ساحل تا سه و در مناطق دور از ساحل نیز تا چهار متر می شود و برای فعالیت های دریایی مناسب نخواهد بود.

هواشناسی مازندران هشدار داد که این وضعیت جوی دریایی علاوه بر احتمال غرق شدن قایق های تفریحی و شناورهای سبک، باعث پاره شدن تورهای صیادی به ویژه تورهای صید پره و ایجاد خطر برای فعالیت های صیادی خواهد شد.

در این اخطاریه به مسافران و علاقه‌مندان به دریا توصیه شده است در طی این مدت از فعالیت‌های تفریحی خودداری کنند و صیادان و فعالان حوزه شیلات نیز از حضور در دریا بپرهیزند.

مازندران حدود ۴۸۰ کیلومتر از سواحل جنوبی دریای خزر را در اختیار دارد که بیشترین میزان در میان سه استان شمالی است.

هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را صاف تا نیمه ابری، گاهی با افزایش ابر و در ارتفاعات با رگبار پراکنده باران و وزش باد و در روز یکشنبه را نیز نیمه ابری بتدریج ابری و از اواسط روز با بارش باران، وزش باد نسبتا شدید، کاهش دما و با احتمال وقوع رعد و برق پیش‌بینی کرده است.

آسمان مازندران در روز دوشنبه نیز ابری و بارانی با کاهش محسوس دما، وزش باد و در ارتفاعات نیز مه آلود خواهد بود و مقدار بارش‌ها در مناطق غربی بیشتر از سایر نقاط است.

هواشناسی شرایط جوی مازندران در روز سه‌شنبه را در مناطق غربی ابری با بارش پراکنده بارن و از اواسط روز با کاهش ابر و در مناطق مرکزی و شرقی و ارتفاعات را نیز نیمه ابری پیش‌بینی کرده است.

شهروندان مازندران در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه شاهد آسمانی صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و در روز جمعه نیز آسمانی صاف تا نیمه ابری بتدریج از سمت غرب با بارش پراکنده باران و وزش باد را شاهد خواهند بود.

اخبار مرتبط

پیش‌بینی وضعیت هوا طی پنج روز آینده

دمای هوا در این شهر منفی 25 درجه شد

کاهش بارندگی پاییزی در همه شهرستان‌های مازندران

0 نظر

ارسال نظر

capcha