برگزاری جشنواره یاقوت‌های سرخ از فردا در مازندران

برگزاری جشنواره یاقوت‌های سرخ از فردا در مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران  با بیان اینکه نهمین جشنواره انار یکم تا ششم آبان ماه سال جاری در بهشهر برگزار می‌شود، گفت: رویداد گردشگری انار یکی از رویداد‌های ملی گردشگری استان است که دارای آورده‌های فرهنگی و اقتصادی در این استان و منطقه  محسوب می‌شود.

صادق برزگر  ضمن برشمردن پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های تاریخی، طبیعی و گردشگری مازندران، افزود: این رویداد دارای علاقمندان بسیار در استان و کشور است که همه‌ساله موجب حضور گردشگران زیادی در این جشنواره می‌شود.

او از درج رویداد گردشگری انار در تقویم ملی رویداد‌های گردشگری کشور خبرداد و گفت رویداد‌ها یکی از با اهمیت‌ترین موضوعاتی است که در حوزه گردشگری می‌تواند در جذب گردشگران و تولید سفر نقش بارزی ایفا کنند.

معاون باغبانی جهاد کشاورزی مازندران نیز گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۳۰ هزار تن انار از ۱۸۰۰ هکتار از انارستان‌های استان برداشت شود که ۲۰ درصد بیشتر از پارسال است.

مولایی با اشاره به اینکه چهار رقم انار ترش، شیرین، ملس و گل انار بیشترین ارقام کشت شده در انارستان‌های استان است افزود: شرایط آب و هوایی مناسب، مدیریت به باغی از قبیل هرس و آبیاری مناسب و نیز مدیریت آفات و بیماری‌ها از جمله عوامل افزایش تولید کیفی و کمی امسال انار است.

اخبار مرتبط

جشنواره جوان موثر مازنی برگزار می شود

جشنواره «شهر چراغانی» در ساری برپا شد

0 نظر

ارسال نظر

capcha