هرکول مازندرانی، نایب قهرمان دسته فوق‌سنگین

هرکول مازندرانی، نایب قهرمان دسته فوق‌سنگین

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، علیرضا یوسفی ملی‌پوش قائم‌شهری دسته فوق‌سنگین وزنه‌برداری ایران موفق به کسب ۲ مدال نقره و یک برنز از پنجمین دوره بازیهای همبستگی کشور‌های اسلامی شد.

جوان رعنای قائم‌شهری که یکی از جوانان بااستعداد وزنه‌برداری ایران به شمار می‌رود در حرکت نخست یکضرب موفق به مهار ۱۷۰ کیلوگرم شد و در ادامه بر وزنه ۱۷۶ کیلوگرمی غلبه کرد. انتخاب سوم کادر فنی برای علیرضا یوسفی وزنه ۱۸۱ کیلوگرمی بود که موفق به مهار آن شد. با مهار این وزنه، مدال برنز یوسفی قطعی شد.


در جدول رقابت‌های یک ضرب جورایف با ۲۰۰ و تویچیف با ۱۸۴ کیلو به ترتیب طلا و نقره را از آن خود کردند.


دارنده مدال طلای المپیک جوانان جهان در حرکت دوضرب مقتدرانه ظاهر شد و رقابت سختی با اکبر ژورایف ازبک داشت. یوسفی در حرکت نخست دوضرب موفق به مهار وزنه ۲۳۰ کیلوگرمی شد. انتخاب دوم کادر فنی برای یوسفی وزنه ۲۴۱ کیلوگرمی بود که قهرمان جوانان جهان در مهار آن ناموفق بود. وی در حرکت سوم نیز نتوانست این وزنه را مهار کند و در نهایت به مدال نقره دوضرب و مجموع رسید. یوسفی در مجموع رکورد ۴۱۱ کیلوگرم را به نام خود ثبت کرد.


در این بخش ژورایف با ۲۴۶ کیلو طلا گرفت و تویچیف با ۲۲۵ کیلو برنز را بر گردن آویخت.

علیرضا یوسفی: این رکورد‌های من نیست
علیرضا یوسفی پس از کسب مدال نقره در بازی‌های همبستگی کشور‌های اسلامی گفت: دو روز درگیر بیماری بودم که من را از پا انداخت، به طوری که قبل از این مسابقه شرایط خوبی نداشتم. قطعا این مدال صد در صد من نیست، تمام تلاشم این بود که عملکرد فوق‌العاده داشته باشم با این حال این مدال به من نچسبید و در مسابقات بعد جبران خواهم کرد.

وی گفت: البته کمی هم دچار آسیب‌دیدگی شدم و از ناحیه مینیسک زانو مصدومیت دارم. حتما در مسابقات بعدی و به خصوص جهانی جبران خواهم کرد. امیدوارم در رقابت‌های پیش‌رو خوش‌رنگ‌ترین مدال را کسب کنم.

محمدرضا برابری: نتایج با توجه به مدت اردو خوب بود
محمدرضا براری مربی ساروی تیم ملی وزنه‌برداری ، درباره عملکرد وزنه‌برداران در مسابقات همبستگی کشور‌های اسلامی گفت: فرصت کمی برای برگزاری اردو‌ها داشتیم با این حال بچه‌ها خوب کار کردند. امروز شش وزن داشتیم و خوشبختانه وزنه‌برداران چندین مدال کسب کردند. خیلی خوشحالم که توانستیم نتیجه بگیریم.

وی با بیان اینکه از رکورد وزنه‌برداران رضایت ندارد، عنوان کرد: در مجموع وزنه‌برداران با توجه به زمان کمی که در اختیار داشتند نتیجه خوبی گرفتند، اما واقعیت این است که از رکورد‌ها ناراضی هستم. مسابقات آسیایی و جهانی پیش‌رو ماست و برای حضور در این مسابقات زمان داریم. باید در مسابقات جهانی مدال کسب کنیم. اگر بخواهیم واقع‌بینانه نگاه کنیم، رکورد مصطفی جوادی و رسول معتمدی در حد جهانی باشد و مابقی وزنه‌برداران نیاز به تمرین بیشتری دارند.

 

وزنه برداران کشورمان در بازی‌های همبستگی کشور‌های اسلامی به لطف تصمیم کمیته فنی مسابقات مبنی بر محاسبه مدال‌های هر ۳ بخش یک ضرب، دوضرب و مجموع، توانستند با کسب ۹ مدال طلا، ۶ نقره و ۱۲ برنز، بهترین عملکرد را در میان رشته‌های مختلف ورزشی کاروان ایران داشته باشند.

 

اخبار مرتبط

آخرین وضعیت اردوی تیم ملی وزنه برداری و ملی پوشان از زبان علی حسینی

کم‌سن‌ترین ملی‌پوش وزنه‌برداری بانوان؛ از تمرین در قرنطینه تا آرزوهای آلما برای قهرمانی

وزنه‌بردار قهرمان: حاضرم مدال طلایم را بفروشم تا گره زندگی مردم باز شود

0 نظر

ارسال نظر

capcha