8 هزار مازندرانی در بخش صنایع دستی فعال هستند

8 هزار مازندرانی در بخش صنایع دستی فعال هستند

شهرستان آمل، مهدی ایزدی صبح امروز در آئین افتتاح نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری این شهرستان، اظهار کرد: مازندران از استان‌های شاخص و سرشار از میراث فرهنگی و گردشگری است که صنایع دستی قوی و توانمند مازندران در سطح کشور زبانزد است.

وی با اعلام فعالیت ۷۰ رشته فعال در حوزه صنایع دستی مازندران، افزود: بیش از ۸ هزار نفر در رشته‌های صنایع دستی مازندران مشغول به کار هستند و ۱۲ رشته صنایع دستی نیز به عنوان برند یونسکو مطرح است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران تصریح کرد: در ۱۸ شهرستان مازندران شاهد برپایی نمایشگاه صنایع دستی هستیم و در هر شهرستان بیش از ۲۰ غرفه به مناسبت هفته صنایع دستی و گردشگری در قالب نمایشگاه صنایع دستی، سوغات و هدایا برگزار شده است.

این مسؤول با اشاره به برپایی بیش از ۳۰ غرفه به مناسبت هفته صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی در شهرستان آمل، بیان کرد: در تلاش برای ایجاد نمایشگاه دائمی صنایع دستی و گردشگری هستیم تا با فعالیت کارآفرینان تولیدات و دستاوردهای بومی و محلی در معرض عموم قرار گیرد.

ایزدی گفت: مازندرانی‌ها توانمندی ویژه در کار با چوب، حصیربافی، نمد، معرق و دیگر رشته‌های صنایع دستی دارند که همیشه استقبال خوبی از این دستاوردها در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی می‌شود.

ایجاد نمایشگاه دائمی صنایع دستی آمل در آینده نزدیک

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آمل در این مراسم، اظهار کرد: به مناسبت فرا رسیدن روز صنایع دستی و گردشگری نمایشگاه دستاوردهای بومی و محلی با ۳۲ غرفه آغاز خود را از امروز آغاز کرده است.

مهدی بهمنی افزود: نمایشگاه صنایع دستی در همه شهرهای مازندران برگزار شده است و در نمایشگاه صنایع دستی آمل آثاری از استان‌های خوزستان، خراسان رضوی، ارومیه و دیگر استان‌ها به نمایش عموم درآمد.

وی تصریح کرد: در تلاش برای ایجاد نمایشگاه دائمی در آمل هستیم و با کمک شهرداری آمل سه مکان و زمین مناسب برای ایجاد نمایشگاه دائمی انتخاب شده ولی بنا به دلایلی به تعویق افتاد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آمل گفت: امید داریم در آینده نزدیک زمین مناسب برای ایجاد نمایشگاه دائمی فراهم شده تا کارآفرینان و فعالان گردشگری و صنایع دستی بتوانند توانمندی‌ها و تولیدات ارزشمند خود را به نمایش بگذارند.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha