سازمان اکو به دنبال تقویت گردشگری در بین کشورهای عضو است

سازمان اکو به دنبال تقویت گردشگری در بین کشورهای عضو است

مازندران، خسرو ناظری در مراسم افتتاحیه رویداد بین‌المللی «ساری 2022 با حضور مدیران اکو، وزیر میراث‌فرهنگی و مدیران استانی و ملی در هتل بادله برگزار شد، اظهار داشت: شهر ساری و استان مازندران به دلیل جاذبه‌های فرهنگی، گردشگری و طبیعی، عنوان پایتخت گردشگری را کسب کرد. ظرفیت‌های این شهر موجب شد تا سازمان اکو این شهر را به عنوان یکی از مهم‌ترین نقاط گردشگری منطقه معرفی کند و امروز این انتخاب شایسته را اعلام کند.

وی افزود: معرفی پایتخت‌های گردشگری اکو پدیده‌ای تاثیرگذار برای نزدیک‌تر شدن ملت‌های منطقه با پیشینه تاریخی مشترک و همچنین کمک‌کننده به تقویت مبادلات اقتصادی است. این انتخاب ارزنده را به مردم ساری و مازندران تبریک می‌گویم.

دبیرکل سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو تصریح کرد: سازمان اکو با همکاری دولت‌های عضو به دنبال تقویت گردشگری برای کمک به افزایش رفاه مردم این کشورهاست. اکو برای حمایت از روند کلی توسعه منطقه به گردشگری توجه ویژه‌ای کرده است.

وی عنوان کرد: چهارمین نشست وزرای گردشگری که قرار است امسال در شهر کهن بخارا برگزار شود به بازاریابی، استانداردهای خدمات گردشگری و برخی از این مباحث مرتبط می‌پردازد. امیدواریم این افزایش توجه به گردشگری نقش مهمی در توسعه منطقه ایفا کند.

این مسئول بین‌المللی گفت: گردشگری از تجارت و اقتصاد جهانی پیشی گرفته است. این صنعت 10درصد از تولید ناخالص جهانی را تشکیل می‌دهد و بیش از 330میلیون شغل در جهان ایجاد کرده است. منطقه اکو می‌تواند یکی از بهترین نقاط گردشگری باشد. این منطقه به واسطه پیشینه تاریخی مهمی که دارد، 74 اثر تاریخی ثبت‌شده در میراث جهانی را در خود جای داده است، اما شش درصد ورودی جهانگردی مربوط به اکو است که کم بوده و نیاز به همکاری بهینه کشورها در این زمینه احساس می‌شود.

وی تصریح کرد: منطقه اکو حدود 49میلیارد دلار از گردشگری بین‌المللی کسب درآمد کرد که 2.7درصد از درآمد گردشگری جهانی را تشکیل می‌دهد. متاسفانه کووید 19 تاثیر بدی بر رونق گردشگری منطقه گذاشت و بین 60 تا 70درصد این درآمدها را کاهش داد. در همین راستا دبیرخانه اکو طرح اقدامی برای رفع پیامدهای کووید در بخش گردشگری را با شیوه‌نامه‌های جهانی تهیه کرد تا اعتماد مسافران را بازگرداند.

سفیر ازبکستان نیز گفت: شهرهای ازبکستان همیشه میزبان شهروندان ایرانی خواهد بود و امیدواریم این روابط بین شهرها افزایش یابد.

بهادر عبدالله‌اف، سفیر ازبکستان، در مراسم افتتاحیه رویداد بین‌المللی «ساری 2022» که صبح امروز سه‌شنبه، 20 اردیبهشت 1401، در هتل بادله ساری برگزار شد، اظهار کرد: «گردشگری نقش مهمی در تقویت روابط فرهنگی و اقتصادی منطقه دارد و می‌تواند تاثیر مثبتی بر اشتغال کشورهای عضو بگذارد. در پانزدهمین نشست اکو که به میزبانی عشق‌آباد ترکمنستان برگزار شد سران کشورها به منظور توسعه گردشگری در دوران پساکرونا بر افزایش برنامه‌های بین کشورها تاکید کردند که سندی هم در این زمینه تدوین شد.»

وی افزود: «ازبکستان که ریاست فعلی اکو را بر عهده دارد توجه ویژه‌ای بر افزایش گردشگری دارد و توصیه می‌کند گردشگری زیارتی و تفریحی بین کشورهای عضو با افزایش خطوط پروازی بیشتر مورد توجه قرار گیرد

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha