ورود سامانه بارشی از امروز به مازندران

ورود سامانه بارشی از امروز به مازندران

وی افزود: مواج شدن دریا در مناطق نزدیک ساحل و ارتفاع موج قابل ملاحظه تا ۱.۲ متر (بیشینه ارتفاع موج تا ۲.۰ متر) و در مناطق دور از ساحل تا ۱.۵ متر (بیشینه ارتفاع موج تا ۲.۵ متر)  خواهد بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران خاطرنشان کرد:سرعت وزش باد نزدیک ساحل ۹ تا ۱۳ متر بر ثانیه (۳۲ تا ۴۷ کیلومتر بر ساعت) و دور از ساحل ۱۲ تا ۱۶ متر بر ثانیه (۴۳ تا ۵۸ کیلومتر بر ساعت) بوده و منطقه اثر سواحل جنوبی دریای خزر در محدوده استان مازندران است.

اسدی افزود: زمان پایان  این سامانه دریایی صبح سه‌شنبه چهارم شهریورماه  بوده و اثر مخاطره غرق شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی، صدمه دیدن شناورهای سبک و نیمه سنگین است.

وی گفت: اجتناب از فعالیت های صیادی و گردشگری در دریا، عدم تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین در مناطق نزدیک ساحل و دور از ساحل  توصیه می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران با اشاره به پیش بینی وضع هوای استان نیز اظهار کرد: امروز آسمان  استان صاف تا نیمه ابری  گاهی با افزایش ابر ،  در ارتفاعات و غرب استان با  بارش پراکنده  و  وزش باد است.

وی افزود: در روزهای جمعه و روزشنبه ۲۸ و ۲۹ شهریور نیز  آسمان  صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش دما،وزش باد گرم جنوبی (به ویژه در ارتفاعات)خواهد بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران خاطر نشان کرد: از

شب شنبه و یک‏شنبه ۳۰ شهریور مناطق غربی آسمان استان ابری همراه با  بارندگی ، وزش باد ، کاهش دما و  احتمال رعدو برق است.

اخبار مرتبط

وزیر علوم درگذشت نخبه‌ علمی کشور را تسلیت گفت

۲۲ مرکز مهر در مازندران فعالیت می‌کنند

بهره‌مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی

0 نظر

ارسال نظر

capcha