جهش ۱۲ درصدی تولید انرژی در نیروگاه شهیدسلیمی نکا

وی افزود: در ۵ ماه گذشته بیش از ۴ میلیارد و ۵۱۰ میلیون و ۳۵۸ هزار کیلووات ساعت انرژی خالص به شبکه سراسری برق کشور تحویل داده شد.  

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا با بیان اینکه در این مدت ۷۳.۱۶ درصد انرژی تولید شده در واحدهای بخاری و ۲۶.۸۴ درصد در واحدهای بلوک سیکل ترکیبی به دست آمده است، گفت: در این ۵ ماه ۴۲.۸ درصد انرژی تعهدی نیروگاه طبق برنامه محقق شد. 

 نعمتی همچنین به دشواری و حساسیت بسیار زیاد نگهداری و بهره برداری از واحدهای این نیروگاه پس از ۴ دهه کارکرد، اشاره کرد و افزود: اکنون در آستانه چهل و دومین سال بهره برداری از واحدهای بخاری نیروگاه قرار داریم، بنابراین به دلیل قدمت و عمر بالای تجهیزات، حفظ آمادگی واحدهای این نیروگاه برای تولید پایدار انرژی در فصول مختلف سال به ویژه در فصل تابستان که تقاضای بیشتری وجود دارد، کار آسانی نیست.

وی با بیان اینکه نیروگاه شهید سلیمی نکا با داشتن ۴ واحد بخاری به ظرفیت هرکدام ۴۴۰ مگاوات، ۲ واحد گازی با ظرفیت هرکدام ۱۳۷.۶ مگاوات، یک واحد بخار سیکل ترکیبی با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات و دو واحد توربین انبساطی با ظرفیت هرکدام ۹.۴ مگاوات، یادآور شد: در مجموع این نیروگاه با ظرفیت ۲۲۱۴ مگاوات و تولید بیش از ۴ درصد برق کشور به عنوان یکی از بزرگترین نیروگاه های کشور نقش موثری در پایداری شبکه سراسری برق دارد

اخبار مرتبط

افزایش ۷ درصدی تولید انرژی خالص در نیروگاه نکا

تولید بیش از ۶۳۷ میلیون کیلو وات ساعت انرژی در نیروگاه نکا

0 نظر

ارسال نظر

capcha