برگزاری مانور پدافند غیرعامل قطعی برق در بندر امیرآباد

مدیرکل حوزه راه و شهرسازی سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: امروز با همکاری سازمان پدافند غیر عامل و عوامل اجرایی بندر امیر آباد مانور قطعی برق در بندر امیرآباد برگزار شد.
فراستی بندر امیرآباد بهشهر را از بنادر مهم و حساس کشور دانست که این مانور هر ساله به صورت برنامه‌های منظم مطالعاتی و میدانی اجرا می‌شودکه با همکاری سازمان بنادر و کشتیرانی و و اداره کل پدافند عامل برگزار شد و هدف نهایی آن حفظ و تداوم کارکرد بندر در مشکلات پیش رو که با موفقیت انجام شد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی امیر آباد بهشهر درباره برگزاری این مانور گفت;: بندر امیرآباد سومین بندر با اهمیت و عملکردی کشور است و این مانور با دو هدف شناخت آسیب‌ها و آمادگی کارکنان در حل آسیب‌ها برگزار شد.
سعیدی پور برگزاری مانور‌ها را زمینه ساز بهبود عملکرد کارکنان بندر امیرآباد دانست.
مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد در آغاز این مانور و در پی اطلاع از عملیات خرابکارانه ریز پرنده دشمن متخاصم به خط لوله تامین گاز نیروگاه بندر و حریق این لوله‌ها و از مدار خارج شدن نیروگاه، دستور تشکیل ستاد بحران را صادر کرد و متعاقب آن تیم‌های آتش نشانی، امدادی و ویژه امنیت یگان حفاظت به منطقه اعزام شدند.
این مانور با اهداف ترکیبی، ارزیابی میزان آسیب پذیری تاسیسات زیربنایی بندر و نیز میزان توانمندی مقابله با شرایط اضطرار طراحی و اجرا شد.
بر اساس این گزارش در این عملیات خرابکارانه، عملیات برق رسانی نیروگاه به بندر متوقف و برق اصلی بندر امیرآباد قطع می‌شود که یک تیم فنی متشکل از کارشناسان ادارات برق و تاسیسات و تجهیزات بندر با پشتیبانی تیمی دیگر مستقر در معاونت فنی و مهندسی به نیروگاه بندر اعزام و ضمن در مدار قرار دادن خودکار دیزل ژنراتور‌ها، به راه اندازی مجدد نیروگاه اقدام می‌کنند.
در این مانور بخش‌های مختلف بندر از جمله نیرو‌های یگان حفاظت، آتش نشانی و HSE، مهندسی و عمران، برق و تاسیسات، حراست، فاوا و روابط عمومی مشارکت هماهنگ و گسترده داشتند.

اخبار مرتبط

معاون پژوهش انجمن پدافند غیرعامل مازندران منصوب شد

برگزاری مانور جهادی ایمن سازی شبکه های برق در غرب مازندران

0 نظر

ارسال نظر

capcha