مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری مازندران اعلام کرد:

حضور ۲۷ واحد تولیدی از مازندران در نمایشگاه بین‌المللی ایران اکسپو

حضور ۲۷ واحد تولیدی از مازندران در نمایشگاه بین‌المللی ایران اکسپو

سیدرحیم بخشی در حاشیه بازدید از چند واحد تولیدی بابل در جمع خبرنگاران افزود: این واحدهای تولیدی از جمله واحدهای شاخص استان در حوزه کشاورزی و لبنی به همراه تولیدات صنعتی محسوب می شوند که در این نمایشگاه شرکت می کنند.

بخشی با بیان این که، با شرکت در نمایشگاه های بزرگ همانند نمایشگاه "ایران اکسپو" ظرفیت های صادراتی این استان برای بازدیدکنندگان خارجی معرفی خواهد شد، خاطرنشان کرد: این استان به عنوان دروازه صادرات کشور نقش ممتازی در رونق اقتصادی خواهد داشت.

وی اظهار داشت: در دولت سیزده تولید محصولات کیفی و صادرات محور در اولویت واحدهای تولیدی و صنعتی قرار گرفت که این امر حجم صادرات استان را افزایش داد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری مازندران ادامه داد: با تلاش های صورت گرفته در راستای دیپلماسی اقتصادی محصولات تولیدی و کشاورزی مازندران در سبد غذایی کشورهای همسایه جای گرفت.

بخشی تصریح کرد: در ۲ سال اخیر رشد صادرات فقط در بخش مرکبات در این استان از مرز پنج هزار تن به ۷۰ هزار تن صادرات رسیده است که آمار قابل توجهی محسوب می شود.

این مقام مسوول تصریح کرد: با توجه به زیر ساخت های صادراتی این خطه از شمال به خصوص بندر امیر آباد رونق صادرات از مازندران از جمله برنامه های جدی دولت محسوب می شود.

مازندران در کنار ظرفیت‌های گردشگری، طبیعی و معدنی، این روزها با توجه به سیاست‌های اقتصادی تجاری دولت سیزدهم به دلیل برخورداری از بنادر منحصر به فرد و راهبردی، جایگاه ویژه ای برای صادرات و واردات کالا دارد که یکی از این بنادر بندر امیر آباد با حدود یک‌هزار و ۳۰۰ هکتار وسعت و ۲۲۰ هکتار پس کرانه با دارا بودن اراضی پشتیبانی وسیع، زیر ساخت حمل و نقل مدرن چند وجهی، اسکله رو- رو ریلی و کامیون جهت ترانزیت و حمل یکسره کالا و همچنین دسترسی آسان به بازار مصرف کشورهای سی آی اس CIS با جمعیت افزون بر ۳۰۰ میلیون است که به تنهایی بر تمامی پنج بندر حاشیه خزر تنه می‌زند و ظرفیت فوق العاده‌ای در توسعه اقتصادی و پرش تجاری کشور دارد.

طبق آمارهای رسمی، مجموع باغ های مرکبات مازندران ۱۱۲ هزار هکتار است که از این میزان ۱۱۰ هزار هکتار ارقام بارده هستند. همچنین از مجموع باغات مرکبات مازندران ۸۰ هزار هکتار زیر کشت ارقام مختلف پرتقال، ۳۰ هزار هکتار ارقام مختلف نارنگی و بقیه زیر کشت محصولاتی از جمله نارنج و لیمو قرار دارند.

مازندران با دارا بودن ۱.۵ درصد از اراضی و ۲.۵ درصد اراضی کشاورزی کشور سالانه بیش از هشت میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می کند که ۱۰ درصد ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

زمان برداشت پرتقال هم که " تامسون " مهم ترین رقم آن محسوب می شود از نیمه آبان شروع می شود. به طور متوسط در یک هکتار باغ مرکبات ۳۰ تا ۴۰ تن محصول برداشت می شود.

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (IRAN EXPO ۲۰۲۴)، به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور با پیش‌بینی بازدید بیش از ۲۰۰۰ تاجر و بازرگان خارجی از ۱۱۹ کشور جهان، از تاریخ ۸ لغایت ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود و می‌توان گفت رویدادهای مهمی نظیر ایران اکسپو، جدای از معرفی توانمندی‌های صادراتی کشورمان در حوزه‌های مختلف، زمینه‌های قابل‌توجهی را برای ایجاد ارتباط میان فعالان اقتصادی ایران و فعالان اقتصادی خارجی که به توانمندی‌های کشورمان نیازمند هستند، ایجاد می‌کند و عملا به مثابه یک حلقه واسطه جهت پیوند دادن تولیدکنندگان و کارآفرینان ایرانی با آن دسته از کشورها، شرکت‌ها و افرادی عمل می‌کند که به توانمندی‌های کشورمان به شدت نیاز دارند.

اخبار مرتبط

ارائه ظرفیت‌های صادراتی مازندران در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴

تدارکات ویژه صمت برای نمایشگاه‌ها و عرضه مستقیم کالا در ماه‌ های پایانی سال

برپایی نمایشگاه دستاوردهای علمی و پژوهشی در بابل

0 نظر

ارسال نظر

capcha