نرخ بیکاری مازندران در بهار به ۶.۹ درصد رسید

نرخ بیکاری مازندران در بهار به ۶.۹ درصد رسید

به گزارش خبرنگار مهر، علی باقری پیش ازظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: براساس آخرین نتایج طرح آمارگیری نیروی کار در بهار ۱۴۰۲ توسط مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری در استان ۱.۸ درصد کاهش و نرخ مشارکت اقتصادی افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: مجموعه دولت سیزدهم در استان مازندران با تلاش‌های بی‌وقفه خود توانسته است در راستای رشد اقتصادی، بهبود فضای کسب و کار، کاهش نرخ بیکاری و افزایش مشارکت اقتصادی گام بزرگی بردارد.

باقری تصریح کرد: نرخ بیکاری استان مازندران از ۸.۷ درصد بهار سال گذشته به ۶.۹ در بهار امسال رسیده که کاهش ۱.۸ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران خاطرنشان کرد: نرخ مشارکت اقتصادی استان در بهار سال گذشته ۴۴.۹ درصد بوده که در بهار امسال به ۴۶.۱ درصد رسیده است.

باقری تصریح کرد: این آمار نتیجه بهبود فضای کسب و کار و تسهیل صدور مجوز و رشد اقتصادی و بهبود وضعیت اشتغال در استان است.

وی احیای تعاونی‌های راکد، حمایت از کسب و کارهای خرد و کوچک و پرداخت تسهیلات به طرح‌های مشاغل خانگی و بنگاه‌های اقتصادی را از دلایل اصلی کاهش نرخ بیکاری در این استان عنوان کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران بیان کرد: یکی از راهکارهای تحقق شعار سال، توجه بیشتر به رفع مشکلات فراروی واحدهای تولیدی و حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران است.

اخبار مرتبط

استان مازندران با کمتر از ۷٪ پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور

متقاضیان بیمه بیکاری در سامانه جدید تقاضای خود را ثبت کنند

پرداخت بیمه بیکاری کارگران مازنی شاید وقتی دیگر

0 نظر

ارسال نظر

capcha