تخلیه محموله گندم وارداتی در بندر امیرآباد مازندران
سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران، از تخلیه محموله گندم وارداتی در بندر امیرآباد مازندران خبر داد و گفت: با ورود این محموله و تداوم روند واردات پیشبینیشده، ظرفیت ذخیرهسازی گندم در سیلوهای استان بهصورت مطلوب تقویت خواهدشد.
به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، محمدعلی رمضانی سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران امروز سهشنبه ۱۵ مهرماه در حاشیه بازدید از بندر امیرآباد از ورود نخستین محموله گندم وارداتی به این بندر خبرداد و گفت: با پیگیریهای مستمر و حمایتهای استاندار محترم مازندران، پس از سه سال وقفه در واردات گندم، نخستین محموله از مجوز ۳۰ هزار تنی گندم خارجی امروز وارد استان شد.
وی با اشاره به اینکه وزن این محموله حدود ۵ هزار تن است، افزود: عملیات تخلیه، نمونهبرداری و انتقال این گندم به سیلوهای تحت کلید گمرک در حال انجام است تا پس از انجام مراحل قانونی و کنترلهای کیفی و بهداشتی و تایید محصول توسط دانشگاه علوم پزشکی و دیگر مراجع قانونی، مجوز ورود آن به چرخه مصرف صادر شود.
سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران تصریح کرد: این محموله بخشی از برنامه تأمین و ذخیرهسازی راهبردی گندم در استان مازندران است که با هدف پایداری در زنجیره تأمین، تقویت امنیت غذایی کشور و مدیریت موجودی ذخایر استراتژیک استان انجام میشود.
رمضانی، واردات گندم خارجی بهویژه از مبادی دارای گندم باکیفیت بالا، نقش مهمی در بهبود ترکیب گندم مصرفی، ارتقای کیفیت آرد و افزایش ماندگاری و کیفیت نان تولیدی در استان دارد.
وی با تأکید بر اهمیت استمرار این روند، خاطرنشان کرد: هماهنگیهای لازم با دستگاههای اجرایی، اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد، گمرک و شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران انجام شده تا سایر محمولههای وارداتی نیز طبق برنامه زمانبندیشده وارد استان شوند.
سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: با ورود این محموله و تداوم روند واردات پیشبینیشده، ظرفیت ذخیرهسازی گندم در سیلوهای استان بهصورت مطلوب تقویت خواهد شد و زمینه تأمین پایدار آرد و نان باکیفیت برای شهروندان مازندرانی فراهم میشود.
#محموله
#گندم
#صادرات
#غله
#خدمات_بازرگانی
خبرورزشی نوشت: پس از تشکیل تیم کشتی آزاد استقلال که قرار است با نام «استقلال جویبار» در لیگ حاضر شود، بحث حضور حسن یزدانی در ترکیب این تیم بسیار داغ شده است.
خبرورزشی نوشت: پس از تشکیل تیم کشتی آزاد استقلال که قرار است با نام «استقلال جویبار» در لیگ حاضر شود، بحث حضور حسن یزدانی در ترکیب این تیم بسیار داغ شده است
البته هنوز مشخص نیست که یزدانی به عرصه کشتی باز میگردد یا نه ولی استقلالیها خیلی امیدوارند تا او در فصل جاری برای تیمشان به میدان برود. در همین راستا اسدالله رضایی سرپرست تیم کشتی استقلال طی گفتگویی پیرامون احتمال عقد قرارداد با فوق ستاره کشتی جهان گفت: قرار است روز پنجشنبه دهم مهر جلسه بسیار مهمی با آقای سلمان قادری داشته باشیم. ایشان در واقع رابط باشگاه استقلال با تیم کشتی هستند و تمام کارها را ا او هماهنگ میکنیم. در نشست فوق پیرامون شکل آماده سازی تیم کشتی استقلال صحبت میشود و قطعاً یکی از مواردی که مطرح خواهد شد، بحث پیوستن حسن یزدانی به استقلال خواهد بود. حسن یزدانی هنوز به صورت قطعی نگفته که به کشتی برمیگردد یا نه ولی اگر تصمیم بر بازگشت داشته باشد، به طور حتم از فرصت لیگ استفاده خواهد کرد و اطمینان داریم که به شهرستان جویبار و تیم شهر خودش تعصب فراوانی دارد
سرپرست تیم کشتی استقلال در ادامه تاکید کرد با پیگیریهای آقای مدانلو فرماندار جویبار، به احتمال بسیار زیاد استقلال مسابقات خانگی خود در لیگ کشتی را داخل همین شهرستان برگزار میکند و به محل دیگری نقل مکان نخواهد کرد.
بهرهمندی بیش از ۱۳۰۰ سالمند مازندرانی از خدمات ویژه بهزیستی
به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی ادارهکل بهزیستی مازندران، رقیه رحمانی، سرپرست ادارهکل بهزیستی مازندران، با اشاره به رتبه دوم این استان از نظر جمعیت سالمند گفت: یکهزار و ۳۳۹ سالمند از خدمات ویژه توانبخشی این نهاد بهرهمندند و مراقبت در محیط خانواده اولویت اصلی بهزیستی است.
وی با اشاره به پوشش ۱۴ هزار و ۵۴ سالمند تحت خدمات بهزیستی افزود: از این تعداد، یک هزار و ۳۳۹ نفر از خدمات ویژه مراکز توانبخشی بهرهمند هستند.
سرپرست بهزیستی مازندران تصریح کرد: زیرساختهای این خدمات شامل پنج مرکز شبانهروزی توانبخشی ـ مراقبتی، ۱۴ مرکز روزانه آموزشی ـ توانبخشی و هفت مرکز مراقبت در منزل است.
وی فزود: برای سالمندان فاقد خانواده مؤثر، مراکز شبانهروزی بهزیستی نقش خانه و پناهگاه امن را ایفا میکنند. همچنین دو خانه حمایتی با ظرفیت حداکثر ۱۰ نفر برای ارائه خدمات اسکان، تهیه غذای گرم، نظافت و نگهداری سالمند در استان راهاندازی شده است.
سرپرست بهزیستی مازندران با تأکید بر تکریم سالمندان، مناسبسازی محیط شهری برای تردد آنان را ضروری دانست و گفت: طی سال گذشته، حدود ۱۰ هزار سالمند استان در برنامههای پیشگیری از معلولیت دوران سالمندی شرکت کردهاند.
وی بیان کرد: براساس تعریف سازمان جهانی بهداشت، افراد بالای ۶۰ سال در سه گروه «سالمندان جوان»، «سالمندان میانسال» و «سالمندان پیر» دستهبندی میشوند. شعار روز جهانی سالمندان ۲۰۲۵ «سالمندان پیشگام در اقدام محلی و جهانی؛ آرزوها، رفاه و حقوق ما» و شعار ملی «حفظ کرامت، ارتقای سلامت و کیفیت زندگی سالمندان با گامهای محلهمحور» است.
دفتر استانداری غرب مازندران با کاهش بروکراسی، صرفهجویی در هزینه و زمان، و ایجاد عدالت اداری، به محلی تبدیل شده که صدای مردم را مستقیماً به مدیران کل میرساند و پیگیری پروژههای محلی را سرعت میبخشد.
به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر؛ دفتر استانداری غرب مازندران در نوشهر طی سالهای اخیر با حضور هفتگی مدیران کل دستگاههای اجرایی، توانسته به یکی از کارآمدترین سازوکارهای ارتباطی میان مردم و مسئولان استان تبدیل شود؛ سازوکاری که با کاهش بروکراسی، صرفهجویی در هزینه و زمان، و ایجاد عدالت اداری، جایگاه ویژهای در میان شهروندان شهرستانهای غرب مازندران پیدا کرده است.
کاهش هزینهها و بروکراسی فرسایشی
سهشنبهها در دفتر استانداری غرب مازندران حال و هوای متفاوتی دارد. از نخستین ساعات صبح، جمعی از مردم شهرستانهای نوشهر، چالوس، کلاردشت، عباسآباد، تنکابن و حتی رامسر، خود را به این ساختمان رساندهاند تا مشکلاتشان را مستقیم با مدیران کل استان در میان بگذارند.
برخی برای پیگیری مجوز ساخت و ساز، برخی برای رفع موانع اداری کشاورزی و برخی دیگر برای اشتغال یا وام حمایتی آمدهاند. اینجا فضایی شکل گرفته که در آن فاصله میان مردم و مدیران به حداقل رسیده است.
سالیان قبل مردم غرب مازندران برای سادهترین امور مجبور بودند به مرکز استان سفر کنند؛ سفری که علاوه بر زمان طولانی و خستگی راه، هزینههای قابل توجهی نیز به آنان تحمیل میکرد. با راهاندازی دفتر استانداری در نوشهر و حضور هفتگی مدیران کل، این مشکل بهطور چشمگیری کاهش یافت. اکنون بسیاری از مردم میگویند مشکلاتی که پیشتر هفتهها و ماهها طول میکشید، در همین دفتر ظرف چند روز یا حتی همان روز به نتیجه رسیده است.
عدالت اداری و فرصت برابر برای همه
تمرکز اداری در مرکز استان همواره یکی از گلایههای جدی مردم غرب مازندران بوده است. دفتر استانداری غرب مازندران اما توانست این شکاف را پر کند و عدالت اداری را در سطحی عملیاتیتر رقم بزند.
این دفتر بهنوعی نماد فرصت برابر برای شهرستانهای غرب استان است؛ جایی که شهروندان میتوانند همان امکاناتی را تجربه کنند که پیشتر تنها در مرکز استان در دسترس بود.
آشنایی نزدیک مدیران با مشکلات واقعی مردم
یکی از مهمترین کارکردهای دفتر استانداری غرب مازندران، فراهم کردن امکان حضور مدیران کل در دل مردم است. مدیرانی که معمولاً در جلسات رسمی و فضای اداری ساری فعالیت میکنند، اینجا فرصت پیدا کردهاند تا از نزدیک با دغدغههای واقعی جامعه آشنا شوند.
دیدن یک کشاورز، یک دامدار، یک دانشجو یا یک زن سرپرست خانوار در فضای غیررسمیتر، تجربهای است که به گفته کارشناسان، در تصمیمگیریهای مدیران نقش مهمی داشته است.
روایتهای مردمی از کارآمدی دفتر
یک کشاورز کلاردشتی میگوید: پیشتر برای حل مشکل زمین کشاورزیام باید دو روز وقت میگذاشتم و به ساری میرفتم. حالا همینجا موضوع را مطرح کردم و مدیرکل همان روز دستور رسیدگی داد.
زنی سرپرست خانوار از چالوس تعریف میکند: وام حمایتیام ماهها معطل مانده بود. در این دفتر با مدیرکل مربوط صحبت کردم و همان هفته کارم به نتیجه رسید.گ
دانشجویی از نوشهر معتقد است: این دفتر برای ما یعنی فرصت برابر؛ احساس کردیم دیده میشویم و صدایمان شنیده میشود.
پیامدهای مثبت برای توسعه منطقهای
دفتر استانداری غرب مازندران تنها یک مکان اداری نیست؛ این دفتر بهنوعی محرک توسعه منطقهای هم بوده است.
حضور مدیران در منطقه باعث شد برخی پروژههای عمرانی، زیربنایی و خدماتی با سرعت بیشتری پیگیری شود. همچنین نگاه مدیران به ظرفیتهای گردشگری، کشاورزی و صنعتی غرب استان عینیتر و دقیقتر شد و این موضوع در تخصیص اعتبارات و برنامهریزیهای استانی نیز اثرگذار بوده است.
ضرورت تداوم و تقویت دفتر
اکنون تجربه چند ساله سهشنبههای دفتر استانداری غرب مازندران نشان داده است که این سازوکار تا چه اندازه توانسته به بهبود ارتباط دولت و مردم کمک کند.
کاهش بروکراسی، صرفهجویی در هزینه و زمان، ایجاد عدالت اداری، شنیده شدن صدای مردم و تسریع در اجرای پروژههای محلی تنها بخشی از دستاوردهای این دفتر است.
شهروندان غرب مازندران امروز بهخوبی میدانند که این دفتر نه تنها یک ساختمان اداری، بلکه یک پل ارتباطی واقعی میان آنان و مدیران استانی است؛ پلی که هر هفته صدها نفر را به امید حل مشکلات و گشایش در امورشان به اینجا میکشاند. تردیدی نیست که استمرار و تقویت فعالیت این دفتر میتواند بیش از پیش به توسعه متوازن استان و رضایت عمومی منجر شود.
#استانداری_غرب_مازندران
#دفتر_استانداری_نوشهر
#سهشنبههای_مردمی
#ارتباط_مستقیم_با_مدیران
#عدالت_اداری
#خدمت_به_مردم
#پیشگیری_از_بروکراسی
#پیگیری_مطالبات_مردمی
#خدمات_میدانی
در جلسهای با حضور فرماندار، فرمانده سپاه و رئیس اداره ورزش و جوانان فریدونکنار، روسای هیأتهای ورزشی این شهرستان به کمبود امکانات، بیتوجهی شهرداری و هزینههای تحمیلی انتقاد کردند و بر ضرورت حمایت بی
به گزارش خبرگزاری فارس از فریدونکنار، جلسه روسای هیاتهای ورزشی این شهرستان با حضور مرادی فرماندار، علیزاده فرمانده ناحیه بسیج شهرستان و عباسی رئیس اداره ورزش و جوانان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.
در این جلسه ابتدا مهدی عباسی، رئیس اداره ورزش و جوانان فریدونکنار بر اهمیت همکاری جمعی برای توسعه ورزش در شهرستان فریدونکنار تأکید کرد و افزود: تلاش مشترک برای پیشرفت ورزش در فریدونکنار از اهمیت ویژهای برخوردار است.
لزوم همکاری برای پیشرفت ورزش
وی خاطرنشان کرد: ما باید با همکاری و وحدت، زمینه گسترش ورزش در شهرستان را فراهم کنیم و عملکرد موثر در حوزه ورزش میتواند نقش مهمی در کاهش آسیبهای اجتماعی داشته باشد.
عباسی تصریح کرد: امنیت، آرامش و رفاه خانوادهها در این شهرستان، نتیجه تلاش همه عزیزانی است که برای عزت و افتخار ایران اسلامی خدمت میکنند ما بهعنوان بخشی از این جامعه، موظفیم با جدیت و تعهد، ورزش را در شهرستان توسعه دهیم.
وی تأکید کرد: ورزشکاران شهرستان، با پرورش استانی و حمایت هیئاتهای ورزشی، میتوانند در عرصههای ملی و جهانی افتخارآفرینی کنند بنابراین وظیفه همه ما حمایت و پشتیبانی عملیاتی از ورزشکاران است.
عباسی گفت: توسعه ورزش در شهرستان فریدونکنار یک زنجیره پیوسته است و همه ما باید با تعهد و تلاش جمعی، زمینه پیشرفت و افتخارآفرینی ورزشکاران این شهرستان را فراهم کنیم.
چالشهای کشتی در نبود امکانات
گفتنی است در این نشست برخی از هیأتهای ورزشی به بیان دغدغهها ،نیازها و پتانسیلهای هیئت خود پرداختند که بخشی از این صحبت ها در زیر آمده است؛
شعبان غفاری، رئیس هیئت کشتی فریدونکنار، با اشاره به وضعیت این هیأت در سالهای گذشته و روند پیشرفت آن در چهار سال اخیر، اظهارکرد: تلاش مستمر و حمایت همهجانبه مسئولان، شرط رسیدن به موفقیت است.
وی خاطرنشان کرد: سالهای گذشته وضعیت کشتی شهرستان چندان مطلوب نبود، اما اکنون هیئت کشتی فریدونکنار به جایگاهی رسیده که توان رقابت با شهرهای بزرگ مثل جویبار و آمل را دارد و این موفقیت نتیجه تلاش شبانهروزی اعضای هیئت است و نشان میدهد که میتوان با برنامهریزی درست، استعدادهای محلی را پرورش داد.
رئیس هیئت کشتی فریدونکنار افزود: با وجود این پیشرفتها، هنوز با کمبود زیرساختهای ورزشی مواجه هستیم. از جمله مشکلات فعلی، نبود فضای کافی برای تمرین کشتیگیران حرفهای است ما تلاش کردهایم سالنها را تجهیز کنیم، اما همچنان نیازمند حمایت بیشتر مسئولان برای تکمیل و اختصاص فضای مناسب هستیم.
غفاری با اشاره به وضعیت مربیان و حقوق آنها گفت: در تاریخ ورزش شهرستان، تعداد مربیان تیم ملی محدود بوده و متأسفانه گاهی مربیان ما در مسابقات و اردوهای استانی، با کاهش حقوق مواجه میشوند، در حالی که قوانین به طور شفاف باید حمایت و پاداش آنها را تضمین کند. برای رسیدن به موفقیت، همه باید در یک جهت و همسو با هدف تیم باشند، نه روبروی هم باشند.
وی تاکید کرد: برای پیشرفت کشتی شهرستان، آرامش، حمایت و توجه مسئولان ضروری است و تنها با همکاری و هماهنگی میتوانیم استعدادهای جوان را پرورش داده و مسیر موفقیت ورزشکاران را هموار کنیم.
فوتبال زیر فشار بیتوجهی شهرداری
در ادامه غلامحسین صانعی، رئیس هیئت فوتبال فریدونکنار، با انتقاد از کمتوجهی شهرداری به هیأتها و ورزش شهرستان اظهارکرد: این بیتوجهی، روند توسعه ورزش و فعالیتهای ورزشی را مختل کرده است.
صانعی با اشاره به عملکرد شهردار در سه سال گذشته گفت: متأسفانه حضور شهردار در برنامهها و مراسم ورزشی بسیار محدود بوده است. به هیچوجه حمایتی از هیأتها و ورزشکاران مشاهده نکردیم و این موضوع باعث نارضایتی جدی ما شده است.
وی افزود: زمین فوتبال شهید کریم آزادی که یکی از محورهای اصلی ورزش شهر است، هنوز از خدمات اولیه محروم است و اقدامات سادهای مانند رنگآمیزی، جمعآوری زباله و تأمین برق مجموعه انجام نشده و هزینههای سرسامآور به هیأت فوتبال تحمیل شده است.
رئیس هیأت فوتبال فریدونکنار به بیتوجهی شهرداری نسبت به فعالیتهای هیأت فوتبال و برنامههایی مثل جام رمضان اشاره کرد و گفت: برای برگزاری مسابقات و برنامههای شهری، مجبور شدیم هزینههای هنگفتی پرداخت کنیم و حتی برای امور ابتدایی، مانند تأمین یک جفت جوراب برای ورزشکاران هیچ حمایتی از شهرداری دریافت نکردیم این در حالی است که سایر نهادها و هیأتها با همکاری و حمایت بهتر توانستهاند برنامههای خود را برگزار کنند.
صانعی ادامه داد: چهار سال است که هیأت فوتبال با تمام توان خود فعالیت میکند، اما کمکی از شهرداری دریافت نکردهایم حتی زمانی که بودجه محدودی به ما داده شده، برخی تیمها یا برنامههای دیگر چندین برابر آن حمایت مالی دریافت کردهاند و این بیعدالتی و کمتوجهی، ضربه جدی به ورزش شهرستان وارد میکند.
ورزش، کلید انسجام اجتماعی
وی خطاب به مسئولان تاکید کرد: انتظار داریم مسئولان، به ویژه شهرداری و شورای شهر، به جایگاه ورزش و هیأتهای شهرستان احترام بگذارند و از برنامهها و ورزشکاران حمایت واقعی کنند و بدون این حمایت، تلاشهای شبانهروزی ما برای توسعه ورزش و تربیت ورزشکاران حرفهای به نتیجه نخواهد رسید.
ابوالفضل علیزاده، فرمانده سپاه فریدونکنار، بر ضرورت توجه همهجانبه به ورزش تأکید و اظهارکرد: ورزش ظرفیتهای فراوانی برای تقویت روحیه همدلی، انسجام اجتماعی و ارتقای فرهنگی دارد و باید به آن نگاه ویژهای شود.
وی با اشاره به اهمیت ورزش در سطح کشور خاطرنشان کرد: ما در شهرستان فریدونکنار پتانسیل بسیار بالایی در رشتههای مختلف ورزشی داریم، اما متأسفانه زیرساختها و امکانات متناسب با این ظرفیتها فراهم نیست و همین موضوع ضرورت برنامهریزی جدیتر و آسیبشناسی دقیقتر را دوچندان میکند.
فرمانده سپاه فریدونکنار با تأکید بر نقش ورزش در تربیت نسل جوان تصریح کرد: جوانان ما امروز تشنه فعالیتهای ورزشی هستند، اما نبود امکانات مناسب موجب بروز مشکلاتی میشود و اگر به این زمینه توجه نکنیم، فرصتهای بزرگی از دست خواهد رفت.
علیزاده ادامه داد: در شهرهای دیگر که خدمت میکردم جلسات ورزشی بهصورت مستمر برگزار میشد و همین امر سبب توسعه ورزش در آن مناطق شده بود و انتظار داریم در فریدونکنار نیز جلسات منظم و مستمر برگزار شود تا مشکلات ورزشی شهرستان به صورت واقعی بررسی و حل شود.
کمتوجهی مدیران عامل عقبماندگی ورزش فریدونکنار
علیزاده با انتقاد صریح از کمتوجهی برخی مدیران گفت: احساس من این است که مسئولان شهرستان ما چندان ورزشی نیستند و همین کمتوجهی موجب عقبماندگی ورزش شده و مسئولان باید پای کار بیایند و نشان دهند که ورزش اولویت جدی در برنامههایشان است.
وی در پایان با بیان اینکه ورزشکاران فریدونکنار با تلاش خود نشان دادهاند که ظرفیت بالایی دارند، تأکید کرد: شایسته نیست این استعدادها نادیده گرفته شوند و مسئولان شهرستان باید با همدلی و همافزایی، زمینه رشد و شکوفایی ورزش را فراهم کنند.
رفع موانع ورزشی فریدونکنار با پیگیری زیرساختی
مهدی مرادی فرماندار فریدونکنار در پایان نشست با اعضای هیأت ورزشی این شهرستان اظهار کرد: ورزش نماد پویایی و نشاط اجتماعی است و ستون تربیت نسل آیندهای باانگیزه و متعهد به کشور محسوب میشود.
وی با تأکید بر ظرفیتهای بالای انسانی، اقلیمی و اجتماعی فریدونکنار، این شهرستان را مستعد تبدیل شدن به یکی از قطبهای ورزشی استان دانست و افزود: با انسجام و همدلی میتوان استعدادهای ناب در رشتههایی نظیر ورزشهای رزمی، وزنهبرداری، فوتبال، والیبال و ورزشهای محلی را شکوفا کرد.
مرادی با اشاره به مشکلات مطرحشده توسط هیأتهای ورزشی، از جمله نیاز به حمایتهای زیرساختی و مالی، تصریح کرد: با پیگیریهای مستمر، از جمله تخصیص سالن ورزشی برای هیئت کشتی و ایجاد درآمد پایدار برای هیئتها از طریق طرحهایی مانند زمین چمن شهید کریم آزادی، تلاش میکنیم مشکلات را کاهش دهیم.
وی افزود: با همکاری اداره ورزش و جوانان و جذب اعتبارات استانی و ملی، زیرساختهای ورزشی تقویت خواهد شد و برگزاری رویدادهای ورزشی استانی و یادوارهها با پشتیبانی کامل همراه خواهد بود.
گفتنی است در پایان این نشست از هیأتهای ورزشی برتر تجلیل به عمل آمد.
#هیأتهای_ورزشی
#کشتی
#زیرساختها
#فوتبال
#امکانات
#ورزش
فرماندار سوادکوهشمالی با اشاره به افتتاح مجتمع اداری سوادکوهشمالی از استقرار ۱۳ اداره این مجتمع خبر داد.
افتتاح مجتمع اداری سوادکوه شمالی با استقرار ۱۳ اداره
فرماندار سوادکوهشمالی با اشاره به افتتاح مجتمع اداری سوادکوهشمالی از استقرار ۱۳ اداره این مجتمع خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از سوادکوهشمالی، مراسم افتتاحیه طرح مجتمع اداری شهدای شهرستان سوادکوهشمالی عصر امروز با حضور مهدی یونسی استاندار مازندران انجام شد.
جمیله قائیپاشا فرماندار سوادکوهشمالی در این مراسم طی سخنانی گفت: طرح مجتمع اداری شهدای شهرستان سوادکوهشمالی در شهر شیرگاه در زمینی به مساحت ۸۲۶ متر و با زیربنای ۲ هزار و ۵۸۷ متر ساخته شد.
وی افزود: مجتمع اداری شهدای شهرستان سوادکوهشمالی با اعتبار ۳۲ میلیارد تومان راهاندازی شد که مبلغ ۱۸ میلیارد نهایی آن با مساعدت استاندار مازندران و همکاری ۲ نماینده حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی انجام شد.
قائیپاشا خاطرنشان کرد: مجتمع اداری سوادکوهشمالی از سال ۱۳۹۳ شروع به کار کرده بود که با مساعدت استاندار مازندران شاهد تسریع و اتمام آن هستیم.
وی گفت: محل تأمین اعتبار از سازمان مدیریت و برنامهریزی استان مازندران و با کارفرمایی اداره کل راه و شهرسازی مازندران انجام شد که شرکت آسمانخراش سورک به عنوان پیمانکار طرح است و تا ۱۳ اداره در آن مستقر میشوند.
عکس؛ مریم امیری
#سوادکوهشمالی
#مجتمعاداری
#جمیلهقاییپاشا
مسابقات ایندور سایکلینگ (E.Sports) ویژه بانوان با حضور پرشور ورزشکاران و علاقهمندان برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، به مناسبت فرا رسیدن سالروز میلاد با سعادت پیامبر اعظم حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع)، هیأت دوچرخهسواری شهرستان ساری، یک رویداد ورزشی کمنظیر را رقم زد و مسابقات ایندور سایکلینگ (E.Sports) ویژه بانوان را با حضور پرشور ورزشکاران و علاقهمندان برگزار کرد.
مرتضی ابراهیمی رئیس هیات دوچرخه سواری شهرستان ساری در این خصوص اظهار داشت: این رقابت مهیج با همکاری مدیریت باشگاه ورزشی «۲۴» و استخر دانشگاه آزاد اسلامی ساری برگزار شد و فضایی سرشار از انرژی، رقابت سالم و نشاط اجتماعی به نمایش گذاشت.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: این رویداد ورزشی، گامی مؤثر در ارتقای سطح ورزش بانوان، توسعه فرهنگ دوچرخهسواری و ایجاد شور و نشاط اجتماعی در جامعه به شمار میرود و هیات دوچرخه سواری شهرستان ساری برنامه های متنوع و پر نشاطی را برای آینده نیز در دستور کار خود خواهد داشت .
در پایان، به نفرات برتر مدال، لوح قهرمانی و هدایا تقدیم شد:
مقام اول: سرکار خانم فهیمه کُرد
مقام دوم: سرکار خانم سوگند اکبرپور
مقام سوم: سرکار خانم سمیرا حسینزاده
مقام چهارم: سرکار خانم هدی داربوی
مقام پنجم: سرکار خانم هاجر شاکری
به منظور قدردانی از حضور ارزشمند همه شرکتکنندگان، قرعهکشی هیجانانگیزی نیز برگزار و به ۱۰ نفر از حاضرین به قید قرعه هدایایی اهدا شد.
#دوچرخه_سواری
#ورزش_استانی
تیم والیبال نیروانا آمل برای حضور قدرتمندانه در رقابت های لیگ دسته اول والیبال باشگاه های کشور تمرینات خود را آغاز کرده و ۱۱ مهر امسال در نخستین دیدار به دیدار رقبای سرسخت خود می رود.
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، تمرینات تیم والیبال نیروانا این شهرستان که خود را برای حضور قدرتمندانه در مسابقات لیگ دسته اول والیبال باشگاه های کشور آماده می کند امروز با حضور پر شور تماشاگران، پیشکسوتان والیبالی و بزرگان ورزش این شهرستان در سالن ورزشی پیامبر اعظم(ص) آغاز شد.
این تیم که از ترکیب جوان جویای نام و چهره های باتجربه والیبال در ترکیب خود بهره می برد، با هدایت حسام نائیجی به عنوان سرمربی بهره می برد.
رضا قرا از چهره های شاخص آملی والیبال کشور، رحمان تقی زاده والیبالیست آملی ملی پوش ردههای سنی نوجوانان، جوانان و امید، رافع طبری لیبروی بومی سالهای نه چندان دور تیمهای کاله مازندران و هراز آمل، جابر اسماعیلپور، اشکان درخشان، مانی محمدی و ابوالفضل حمیدی از چهره های نام آشنای تیم والیبال نیروانا هستند.
سرمربی تیم والیبال نیروانا در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در آمل اظهار کرد: نیروانا تیم تازه تأسیس بوده که هفته سوم آماده سازی خود برای حضور در لیگ دسته اول والیبال باشگاه های کشور را پشت سر می گذارد.
حسام نائیجی افزود: ترکیب تیم بسته شده و سعی کردیم از ترکیب باتجربه و جوان از شهرهای آمل و دیگر شهرهای مازندران را به خدمت بگیریم.
آغاز لیگ دسته اول والیبال کشور از 11 مهر 1404
وی با اعلام اینکه در حال حاضر شرایط خوبی در تیم داریم و باشگاه حمایت لازم را از والیبالیست ها دارد، تصریح کرد: ۱۱ مهر امسال نخستین هفته لیگ دسته اول والیبال با حضور ۳۲ تیم آغاز می شود و می خواهیم بازیکنان را به شرایط اوج آمادگی برسانیم.
نائیجی با اشاره به اینکه بیشترین هدف مان آماده شدن برای هفته نخست است هرچند باید هفته به هفته جلو برویم و شرایط بازی را باید با هدفگذاری در هر هفته برای پیروزی رقم بزنیم.
وی با اعلام اینکه تمام تلاش خود را برای بهترین عملکرد و کسب بهترین نتیجه به کار می گیریم، گفت: هم اکنون ۷۰ درصد بازیکنان نیروانا آملی، ۲۰ درصد دیگر والیبالیست های دیگر شهرهای مازندران و دو بازیکن از شهرهای سمنان و شهریار هستند پس می توان گفت که ۹۰ درصد والیبالیست های این تیم مازندرانی خواهند بود.
کاپیتان تیم والیبال نیروانا حاضر در لیگ دسته یک والیبال باشگاه های کشور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در آمل، اظهار کرد: امسال مجموعه ای از بخش خصوصی برای نخستین بار با تیم نیروانا در لیگ دسته اول کشور تیمداری می کند.
حضور ۳ تیم آملی در لیگ دسته اول والیبال کشور
رضا قراء افزود: این مجموعه برای ارتقای والیبال شهرستان آمل تلاش دارد تا در شأن و شخصیت بارز این شهر والیبالی ظاهر شود.
وی با اشاره به اینکه آمل امسال با حضور سه تیم در لیگ دسته اول کشور کار سختی دارد، تصریح کرد: تیم ها از سرمربیان، کادر فنی و بازیکنان باتجربه بهره می گیرد البته هر سه تیم یک دل هستند برای هدف نهایی که برای خود ترسیم کردند و آن هدف این است تا بتوانیم دوباره شور و هیجان را به سکوهای والیبالی آمل بازگردانیم و با شایستگی تیم لیگ برتری قوی و قدرتمندی را راهی مسابقات کنیم البته هر تیم هدف مشخص دارد تا با تلاش بیشتر به دستاورد خود برسد.
مدیرعامل باشگاه والیبال نیروانا آمل در حاشیه تمرین آماده سازی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری فارس، اظهار کرد: از مسابقات جام رمضان امسال آغاز تیمداری را شاهد بودیم که به نائب قهرمانی نیروانا در این دوره از مسابقات منجر شد، با توجه به استقبال پرشور تماشاگران دریافتیم که شهر والیبالی آمل ظرفیت بسیار بالایی برای تیمداری و حضور حداقل یک نماینده شایسته در لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور دارد.
امیرهمایون قادی افزود: نیروانا از کادر فنی باسابقه حضور پیاپی در تیم ملی و مربیگری در تیم های لیگ برتر برخوردار است و تلفیقی از بازیکنان باتجربه و جوان را به خدمت گرفته است.
آمل باید به روزهای پرشور والیبالی خود بازگردد
وی با اشاره به هدف گذاری این تیم برای آینده، تصریح کرد: هر تیم از بدو شروع هدف خود قهرمانی را در سر دارد، ما امسال قول قهرمانی نمی دهیم ولی مهمترین هدف مان قهرمانی در لیگ دسته اول و صعود به لیگ برتر والیبال است.
قادی یادآور شد: هدف مان تنها تیمداری نیست بلکه آمدیم باشگاهداری کنیم، گام های نخست برای باشگاهداری را برداشتیم و امیدواریم با صعود به لیگ برتر کارهای خود را با شدت بیشتر به جلو ببریم.
وی با اشاره به اینکه آمل یکی از قطب های والیبالی کشور است و حضور سه تیم در لیگ دسته اول والیبال باشگاه های کشور دارد، گفت: بررسی زیادی بر روی این مسئله داشتیم، آمل نه تنها یکی از قطب های والیبال ایران بلکه از قطب های مهم والیبال آسیا است، مشکلی از لحاظ تأمین بازیکن بومی نداریم و هم اکنون اکثر بازیکنان مان بومی آمل و از شهرهای مازندران هستند البته از لحاظ زیرساختی با توجه به وجود یک سالن استاندارد برای بازی های حرفه ای، باید با همت مسؤولان شرایط برای تیم ها فراهم شود.
#لیگ_برتر
#والیبال
#نیروانا
#لیگ_دسته_اول
#تیمداری
#بخش_خصوصی
#فدراسیون_والیبال
#توپ_و_تور
رئیس فدراسیون ورزشهای رزمی با اشاره به نقش کلیدی مازندران در افتخارآفرینی ملی، از برنامههای حمایتی فدراسیون برای استانهای فعال خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران؛ مجمع سالیانه هیأت انجمنهای ورزشهای رزمی مازندران با حضور رئیس فدراسیون، مدیرکل ورزش و جوانان و اعضای مجمع در ساری برگزار شد.
افشین چگینی رئیس فدراسیون انجمنهای ورزشهای رزمی در این نشست با اشاره به جایگاه ویژه مازندران در ورزش کشور گفت: ورزشکاران این استان در افتخارآفرینیهای ملی و بینالمللی نقش کلیدی داشتهاند.
وی افزود: در چند سال اخیر با مدیریت وحید باقری، هیأت انجمنهای ورزشهای رزمی مازندران عملکردی هماهنگ با فدراسیون داشته و در موفقیتهای ورزشی سهم مؤثری ایفا کرده است.
چگینی با تأکید بر اینکه هدف اصلی ورزشکاران رزمی، اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی در میادین بینالمللی است، گفت: تخصیص اعتبارات، امکانات و تجهیزات به استانهای فعال، از برنامههای اصلی فدراسیون محسوب میشود.
وی خاطرنشان کرد: حتی در شرایط دشوار و محدودیتهای اخیر، فدراسیون با برگزاری مسابقات و اردوها در سطح کشور، زمینه حضور نفرات برتر در اردوی تیم ملی و اعزام به مسابقات جهانی را فراهم کرده است.
حسین بریمانی مدیرکل ورزش و جوانان مازندران نیز در این نشست با قدردانی از عملکرد هیأت انجمنهای ورزشهای رزمی، این هیأت را فعال و پویا خواند و گفت: این مجموعه همراه با دیگر هیأتهای ورزشی در افتخارآفرینی ورزش استان سهم بسزایی دارد.
وی افزود: اداره کل از فعالیتها و برنامههای این هیأت رضایت کامل دارد و انتظار میرود با حمایت بیشتر وزارت ورزش و فدراسیونها، جایگاه ورزشکاران مازندرانی در میادین بینالمللی تقویت شود.
گفتنی است؛ در این نشست، وحید باقری رئیس هیأت انجمنهای ورزشهای رزمی مازندران نیز گزارشی از عملکرد سال گذشته و برنامههای سال جاری ارائه داد که به تصویب اعضای مجمع رسید.
ایوب رضوانی گزارش می دهد
مجتمع آبرسانی تنکابن خدمتی ماندگار از دولت شهید رئیسی
استاندار مازندران گفت : مجتمع آبرسانی شهرستان تنکابن خدمات ماندگار دولت مردمی بوده که در راستای راهبرد جهاد آبرسانی دولت مردمی سیزدهم ایجاد شده است.
۲۱ پروژه ورزشی تا دهه فجر در مازندران بهره برداری می شود
ساری- مدیرکل ورزش و جوانان مازندران گفت: ۲۱ پروژه ورزشی بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی تا دهه فجر در استان بهره برداری می شود.
بهرهمندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاورهای بهزیستی
مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: سال گذشته بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی و مشاورهای بهزیستی استان مازندران بهرهمند شدند.
۸۰۰ هزار تن روغن و گندم از بنادر استان وارد شد
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: ۸۰۰ هزار تن کالای اساسی اعم از روغن خام و گندم طی فعالیت دولت سیزدهم از طریق بنادر استان وارد کشور شده است.

