پیش بینی برداشت 10 کیلوگرم طلای سرخ در گلوگاه

پیش بینی برداشت 10 کیلوگرم طلای سرخ در گلوگاه
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه میانگین عملکرد زعفران در این شهرستان را 3 تا 4 کیلوگرم در هکتار اعلام و پیش بیینی کرد: 10 کیلوگرم زعفران امسال برداشت و روانه بازار مصرف شود.
غلامرضا قنبری با بیان اینکه پارسال 2.5 هکتار زمین های شهرستان گلوگاه به کشت زعفران اختصاص یافته و 8 کیلوگرم زعفران برداشت شد گفت: یک واحد تولید زعفران در گلخانه به مساحت 300 مترمربع با ظرفیت تولید 5 کیلوگرم در این شهرستان فعالیت می کند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه با اشاره به اینکه روستاهای اوارد، وزوار، نیالا و آغوردره این شهرستان مستعد کشت زعفران بوده و هر ساله به دلیل صرفه اقتصادی سطح آن رو به افزایش است افزود: بهبودی تنفس، بهینه سازی سیستم گوارش، از بین بردن درد، بهبود الگوهای خواب، تقویت سلامت قلب، افزایش گردش خون، پیشگیری از دیابت، تقویت استخوان ها و بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن از جمله مزایای آن این گیاه به شمار می رود.

قنبری به زمان کشت زعفران از اوایل مرداد تا شهریور اشاره کرد و گفت: مقدار پیاز مورد نیاز در هر هکتار، 2 هزار و 500 تا 3 هزار کیلوگرم بوده و زمان برداشت زعفران از اوایل آبان آغاز و تا اوایل آذر ادامه دارد.

اخبار مرتبط

کشف ۱۷ دستگاه بیت کوین درگلوگاه

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمنان بدانند مشکلات اقتصادی مردم را مایوس نخواهد کرد و این گلوگاه سخت را هم پشت سر خواهند گذاشت.

85 هزار قطعه مرغ در گلوگاه تولید شد

0 نظر

ارسال نظر

capcha