کیاسر، مقصد گردشگران داخلی و خارجی

کیاسر، مقصد گردشگران داخلی و خارجی
سیف‌الله فرزانه، تحقق رونق گردشگری با ایجاد انگیزه در بین جوامع شهری و روستایی منطقه چهاردانگه و نیز توسعه بومگردی را از برنامه‌های بسیار مهم برشمرد و افزود: فعالیت سرمایه‌گذار در محوطه میراث طبیعی چشمه سورت این منطقه ادامه داشته و بطور قطع یکی از گزینه‌های جدی ثبت جهانی برای مازندران خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران گفت: با توجه به بافت تاریخی شهر کیاسر، این اداره کل آمادگی دارد تا بعد از مراحل کارشناسی، خانه‌های واجد شرایط آن را در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسانده و همچنین طرح سایت موزه وستمین تهیه شده و پس از تامین اعتبار لازم، مراحل اجرایی آن آغاز می‌شود.

سیف‌الله فرزانه با اشاره به دستگیری ۷ حفار غیرمجاز در شهرستان آمل افزود: درپی گزارش مردمی مبنی بر حفاری غیرمجاز توسط افراد سودجو در باغ شخصی واقع در این شهرستان، موضوع در دستورکار مأموران یگان حفاظت این اداره کل قرار گرفته و به همراه عوامل انتظامی با هماهنگی مقام قضایی به منطقه اعزام شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران به کشف و ضبط اداوات حفاری از حفاران غیرمجاز اشاره و تصریح کرد: متهمان پس از تنظیم صورت جلسه و بازجویی اولیه، برای تشکیل پرونده و سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی شهرستان تحویل گردیدند.

گفتنی است؛ بر اساس ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی، هرگونه حفاری و کاوش با هدف به دست آوردن اموال فرهنگی و تاریخی ممنوع بوده و مرتکب آن، به حبس از شش ماه تا سه سال محکوم می‌شود.

اخبار مرتبط

زنده گیری یک قلاده پلنگ ماده در کیاسر

زمین لرزه ۳.۷ ریشتری کیاسر را لرزاند/ خسارتی گزارش نشد

زلزله کیاسر در مازندران خسارت نداشت

0 نظر

ارسال نظر

capcha