استاندار مازندران در جمع کارگران اعلام کرد:

استان مازندران با کمتر از ۷٪ پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور

استان مازندران  با کمتر از ۷٪ پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور

یوسف نوری در سی و پنجمین جشنواره امنتان از نخبگان جامعه کار و تولید مازندران در ساری افزود: بی شک با رفع مشکلات کارگران و تسهیل گری در تولید که دولت سیزدهم مصمم به انجام آن است، افق روشنی برای نظام اسلامی ترسیم خواهد شد.

وی بیان کرد: دولت سیزدهم با افزایش حقوق و مستمری، گام موثری را در راستای بهبود وضع معیشتی جامعه کارگری برداشته است.

وی با اشاره به وجود برخی اختلافات در راستای افزایش حقوق کارگران اظهار کرد: با تاکید رهبر معظم انقلاب مقرر شد دولتمردان نیز با اتخاذ راهکار درست و اصولی با رفع برخی مشکلات، این مهم را به سرانجام مطلوبی برسانند.

وی خاطرنشان کرد: جامعه کارگری هم اکنون از مزایای طرح طبقه بندی مشاغل بی بهره است که این مشکل نیز باید با اهتمام بیشتر مسئولان و دولتمردان رفع شود.

نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به شعار سال با عنوان " جهش تولید با مشارکت مردم"، اظهار کرد: باید از تمام امکانات و ظرفیت های موجود در راستای تحقق منویات رهبری به خوبی استفاده شود.

نوری با بیان اینکه پایین ترین نرخ بیکاری در کشور با کمتر از هفت درصد در اختیار مازندران است، گفت که این مهم در راستای همگرایی، وحدت و اتحاد مردم و مسئولان این خطه امکان پذیر شد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه کارگران در خط مقدم تولید و عامل مهم برای توسعه و پیشرفت هستند، افزود: در نظام اسلامی کارگران از شان و منزلت والایی برخوردار هستند.

استاندار مازندران از کار به عنوان عمل صالح نام برد و افزود: پیامبر اکرم حضرت محمد(ص) بر دستان پینه بسته کارگران بوسه می زدند و این افتخار بزرگی برای جامعه کارگری است.

نوری، با اشاره به تفاوت نگاه و دیدگاه مکاتب در برابر انسان ها گفت که در دین مبین اسلام کارگران از منزلت بالایی برخوردارند.

وی با اشاره به وجود ظرفیت های فراوان و نخبگان زیاد در مازندران افزود: در استانی که از ظرفیت بالایی برخوردار است، زیبنده نظام اسلامی نیست که بیکار داشته باشد.

در پایان این آیین از ۲۰ نفر از نخبگان جامعه کار و تولید مازندران با اهدای هدایایی تجلیل شد.

از مجموع ۱۴ هزار و ۶۳۰ تعاونی تشکیل شده در مازندران، هفت هزار و ۸۰۶ تعاونی در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنعتی، خدماتی، تولیدی، توزیعی، مسکن و عمران در مازندران مشغول فعالیت هستند و بقیه غیرفعال و راکد هستند.

تعداد اعضای تعاونی‌های فعال استان ۱۲۲ هزار و ۴۰۳ نفر است که در مقایسه با سایر شرکت‌ها، بخش خدمات با ۲ هزار و ۶۹۶، کشاورزی با ۲ هزار و ۱۶۲ و بخش صنعت نیز با یکهزار و ۳۹۷، مسکن با ۳۵۵، تامین نیاز مصرف کنندگان با ۱۹۱ و تامین نیاز تولید کنندگان با با ۱۵۲ شرکت، بیشترین تعداد تعاونی‌های فعال و ثبت شده را در مازندران تشکیل می‌دهند.

اخبار مرتبط

توزیع ۲۶ هزار کیلوگرم/لیتر آفت کش نباتی در مازندران

آمادگی و تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران

حضور ۲۷ واحد تولیدی از مازندران در نمایشگاه بین‌المللی ایران اکسپو

0 نظر

ارسال نظر

capcha