برگزاری همایش ملی اقتصاد ایران با محوریت کشاورزی مازندران

برگزاری همایش ملی اقتصاد ایران با محوریت کشاورزی مازندران

سیدعباس حسینی در جلسه هماهنگی برگزاری این همایش با بیان این که نکته خروجی این همایش عملیاتی شدن شعار جهشت تولید با مشاکت مردم برنامه ریزی شده است، افزود: به همین دلیل اقتصاد کشاورزی مازندران محور میزگردها و پنل های تخصصی این همایش با حضور استادادن برجسته برگزار خواهد شد.

وی با اظهار اینکه ادبیات اقتصادی مازندران با کارشناسی شدن فعالیت های اداری تقویت خواهد شد، تصریح کرد: عقب ماندگی مازندران در مقولات اقتصادی به دلیل عدم آشنایی با ادبیات کارشناسی نظام مسایل اقتصادی دستگاه های اجرایی استان است.

وی با اشاره به این که برای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم باید به این موضوع ها توجه ویژه شود، ادامه داد:‌ رویکرد مغفول مانده اقتصاد کشاورزی و دیجیتال و رمز ارز در مازندران با حمایت و مشارکت شرکت های دانش بنیان قابل جبران است.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با بیان این که فعالیت پژوهشکده اقتصاد در دانشگاه مازندران یکی از خدمات مهم دولت سیزدهم برای رشد علمی اقتصاد این خطه شمالی است، بیان داشت: این پژوهشکده اقتصادی به عنوان زیر مجموعه دانشکده اقتصاد با ۱۳ رشته گرایش اقتصادی ،یکهزارو ۵۰۰دانشجوی داخلی و ۵۰۰ دانشجو خارجی ظرفیت مهمی برای رشد اقتصاد استان است.

وی با بیان این که دانشکده اقتصاد دانشگاه مازندران آماده انجام طرح‌های تحقیقاتی دستگاه های اجرایی استان با موضوع شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم است، گفت: برای این که خروجی همایش ملی اقتصاد ایران در مازندران ملموس تر باشد، از همه دستگاه اجرایی اقتصادی استان خواسته شده است تا نظام مسایل و مشکلات خود را در قالب طرح سوال و یا پیشنهاد به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

حسینی بازدید هیئت‌های عملی و استادان دانشگا های اقتصادی دعوت شده به این همایش از مراکز تولید و اقتصادی مهم استان را از برنامه ها عنوان کرد و گفت : همچنین در صدد هستیم به منظور توسعه و رشد اقتصاد کشاورزی مازندران میزگردی با حضور کشاورزان پیشرو استان برگزار شود.

مازندران با تولید سالانه بیش از هشت میلیون تن انواع محصولات کشاورزی حدود ۱۱درصد ارزش افزوده بخش کشاورزی کشور را در اختیار دارد.

اخبار مرتبط

عزم مازندران برای افزایش صادرات محصولات کشاورزی

صادرات مرکبات مازندران در یکسال اخیر از پنج هزار تُن به ۷۰ هزار تُن افزایش یافت

شکسته شدن رکورد جوجه ریزی مازندران با ثبت ۱۷.۴ میلیون قطعه

0 نظر

ارسال نظر

capcha