سرمایه گذاری ۹۰۰ میلیارد تومان برای بزرگترین دامداری صنعتی در شمال

با اشاره به توسعه دامپروری پرواربندی در دشت ناز ساری گفت: در قالب این طرح دامداری پنج هزار راسی ایجاد می شود.

وی همچنین با اشاره به ایجاد دامپروری ۱۰ هزار راسی مولد و گلخانه هیدروپونیک گفت:برای اجرای طرح ها ۹۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفت و برای ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم و سه هزار نفر به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه شرکت دشت ناز به عنوان بزرگترین شرکت فعال در حوزه کشاورزی و دامپروری در کشور است، افزود: بزرگترین دامداری صنعتی استان های شمالی با شش هزار و ۴۰۰ راس دام در این منطقه وجود دارد.

صدیقی با اظهار اینکه روزانه ۱۰۰ تن شیر تولید می شود، میزان محصولات دامپروری و کشاورزی را ۱۰۰ هزار تن در سال ذکر کرد و گفت: هدف از اجرای تفاهمنامه ای که بین استانداری و بنیاد مستضعفان به عنوان بزرگترین طرح دامپروری بعد از انقلاب در کشور امضاء شد، این بود که بتوانیم به توسعه صنعت دامپروری و کشاورزی اقدام کنیم.

این فعال در صنعت دامپروری و کشاورزی گفت: طبق برنامه میزان تولید شیر از ۱۰۰ تن به ۱۷۰ تن در روز خواهد رسید و میزان تولید گوشت قرمز سالانه به دو هزار تن خواهد رسید.

وی ادامه داد: صنعت دامپروری در سال های اخیر دچار چالش های زیادی روبرو شد و نبود سرانه مصرف محصولات، مشخص نبودن نرخ خرید تضمینی برای تمامی محصولات از جمله دغدغه ها است.

صدیقی گفت: برخی از محصولت جزو استراتژیک به شمار می روند اما باید بدانیم که هر محصولی در جایگاه خود با اهمیت و استراتژیک است.

 
۲۹
اخبار مرتبط