کشتی مازندران در محرومیت‌ها قهرمان‌سازی می‌کند

عسگری محمدیان در آستانه سفر وزیر ورزش و جوانان به مازندران که با هدف تجلیل از مدال‌آوران مازندرانی مسابقات جهانی نروژ عصر امروز، شنبه انجام می‌شود به همشهری آنلاین اظهار کرد: مازندران شاخص‌ترین استان در کسب افتخارات ورزشی برای ایران است که این افتخارات نیز عمدتا توسط کشتی‌گیران این استان به دست می‌آید، اما زیرساخت‌ها و امکاناتی که در حوزه کشتی مازندران وجود دارد بسیار اندک و معمولی است و فاصله بسیار زیادی با نقطه مطلوب دارد.
وی افزود: کشتی این استان ۲۱مدال طلا از ۵۰مدال طلای ایران در تاریخ مسابقات جهانی کشتی را کسب کرده و در رقابت‌های المپیک نیز  ۱۳مدال برای ایران به ارمغان آورده است. هیچ استانی مانند مازندران برای کشتی و ورزش ایران افتخار کسب نکرده است، اما در چنین استانی با این میزان استعداد و اثرگذاری حتی یک خانه کشتی با امکانات و تجهیزات مناسب و حرفه‌ای وجود ندارد.
رئیس هیئت کشتی مازندران تصریح کرد: هیئت‌های ورزشی به دلیل ماهیت غیر دولتی‌شان سهمی از اعتبار و بودجه‌های دولتی ندارند و به همین دلیل همواره برای کمک به هیئت‌های شهرستانی کشتی با هدف گسترش زیرساخت‌ها و تأمین تجهیزات مورد نیاز باشگاه‌ها با مشکل مواجهیم.

اخبار مرتبط