اهدای بیش از هزار کلاه ایمنی به موتورسواران مازندران

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران درآیین اهدای کلاه ایمنی رایگان به موتور سیکلت‌سواران میاندورود با اشاره به اهداء ۱۱۰۰ کلاه ایمنی به موتورسواران استان، گفت: حدود ۲۵ درصد از تصادفات مربوط به موتورسواران است.
سرهنگ نصرالله بیگلری با بیان اینکه کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای و شهری یکی ازسفارشات مقام معظم رهبری است، افزود: سال ۱۳۸۶، در سطح کشور ۲۸ هزار کشته حوادث رانندگی داشتیم که با دستور رهبری معظم برای کاهش تلفات تمام دستگاه‌های امدادی، راهنمایی و رانندگی، پلیس راه و شورای ترافیک وارد عمل شدند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران با اشاره به رعایت قوانین ۹۵ درصدی رانندگان و ضرورت آموزش و ارتقا فرهنگ ترافیک برای ۵ درصد باقی‌مانده از این شمار خاطرنشان کرد: حدود ۲۵ درصد از تصادفات مربوط به موتورسواران، ۲۵ درصد تصادفات منجر به فوت مربوط به عابر پیاده و ۴۲ درصد از فوتی رانندگی و سرنشینی در محل تصادف است.
سرهنگ بیگلری تصریح کرد: یکی از دلایل مهم فوت ۴۲ درصد در محل حادثه به‌دلیل سرعت بالا در رانندگی است به رانندگان توصیه کرد: با سرعت مجاز رانندگی کنند تا تصادف جرحی ناگهانی به فوتی تبدیل نشود.

اخبار مرتبط

محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی استان مازندران