جلوی برداشت زودهنگام مرکبات گرفته شود

محمدرضا شعبانی امروز در ارتباط با موضوع برداشت مرکبات در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: امسال هم مانند سال‌های قبل برخی از سورتینگ‌داران و سودجویان اقدام به برداشت نارنگی‌های پیش‌رس کردند که می‌توان گفت زمان برداشت برای بازار داخلی و عرضه به بازار صادراتی نیست.

وی افزود: متاسفانه این برداشت زودهنگام باعث افت قیمت و افت کیفیت در بارهای ارسالی هم به بازارهای داخلی و هم به بازارهای خارجی می‌شود که هردو به ضرر تولیدکنندگان می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران بیان کرد: جلسات مختلفی در استان برگزار شد که تصمیم‌گیری درباره زمان برداشت برعهده مرکز تحقیقات و جهاد کشاورزی است جلسه‌ای در این زمینه برگزار شده قرار شد مرکز تحقیقات و جهاد کشاورزی زمان برداشت را که همان زمانی است که میوه به آب لازم و قند کافی می‌رسد و بازار می‌تواند آن را جذب کند اعلام کنند.

شعبانی با اشاره به اینکه طبق تجربه نارنگی‌های پیش‌رس را می‎‌توان از اوایل مهر ماه برداشت کرد و تامسون که موقعیت برداشت از آبان ماه برای انبار و به‌مرور وارد بازار شود، تصریح کرد: درخواست ما این است هم باغداران و سورتینگ‌داران به این مهم توجه کرده و زودتز از موعد برداشت نکنند که باعث خرابی میوه در مقصد شده و ترشیدگی میوه در زمان عرضه و مصرف‌کنندگان را ناراضی می‌کند.

اخبار مرتبط