34 مرکز آسیب در سطح مازندران داریم

فرزاد گوهردهی با قدردانی از فرماندار و شهردار آمل در بحث پیگیری ساماندهی کودکان کار و خیابان، اظهار داشت: موضوع کودکان کار و خیابانی یکی از معضلات جهانی است که کشور ما نیز متأسفانه با آن روبه رو است و به صورت روزانه نیز در حال گسترش است.

وی ادامه داد: ضروری است برنامه هایی برای جلوگیری از آن به شکل مدون تهیه و اجرا شود که خوشبختانه بهزیستی چندین سال مشغول اجرای طرحهایی در این زمینه است.

مدیرکل بهزیستی استان مازندران تصریح کرد: از جمله طرح ساماندهی کودکان کار و خیابانی که به اختصار به آن طرح «دوستدار کودک» می گوییم و در این طرح تمام هدف گذاری ها و سیاستگذاری ها در راستای احقاق حقوق کودکان و تحقق عدالت برای آنها است که امیدواریم بتوانیم با اجرای چنین طرحهایی امنیت، سلامت، آرامش، کرامت انسانی و نشاط را برای کودکان به ارمغان بیاوریم.

وی درباره طرح ساماندهی کودکان کار و خیابانی گفت: این طرح هم اکنون در 5 استان از جمله استان مازندران در حال انجام است و در این طرح یک شهر مرکز استان به عنوان پایلوت معرفی می شود اما در مازندران از همان ابتدا دو شهر آمل و ساری را به عنوان پایلوت در طرح گنجاندیم که در صورت تأمین منابع لازم دو شهر بابل و نوشهر یا چالوس نیز به این طرح اضافه خواهند شد.

گوهردهی بیان داشت: هم اکنون 34 مرکز آسیب در استان داریم که در این بین شهرهای آمل و ساری دارای بیشترین مراکز آسیب هستند و پس از این دو، شهرهای بابل و نوشهر و چالوس در رتبه های بعدی قرار دارند.

وی ابراز داشت: مناطق آسیب خاستگاه کودکان کار و خیابانی است که امیدواریم با اجرای این طرح بتوانیم گامی بزرگ در جهت احقاق اهداف گفته شده برداریم.

اخبار مرتبط

بهره‌مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی