263 میلیون جوجه یکروزه در آمل تولید شد

فترمازندران درشهرستان آمل، سید حسین اسلامی گفت: 12 واحد جوجه کشی فعال با 178 دستگاه جوجه کشی در شهرستان آمل، سالانه 263 میلیون و 520 هزار قطعه جوجه گوشتی یک روزه را در این شهرستان تولید می کنند.

وی با بیان اینکه سالانه 26 میلیون و 400 هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری های این شهرستان انجام می گیرد، تصریح کرد: اخذ مجوز جوجه ریزی در واحدهای مرغداری گوشتی برای همهم مرغداران الزامی است و مرغداران موظف به مراجعه به تعاونی شهرستان، دریافت مجوز برای جوجه ریزی و ‌ثبت اطلاعات هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل با اشاره به اینکه برنامه ریزی و اطلاع رسانی و کنترل بیماری ها و کاهش تلفات از مزایای ثبت نام در سامانه جوجه ریزی است، گفت: شهرستان آمل با تولید سالانه 50 هزار تن گوشت سفید، 18 درصد تولید گوشت سفید استان را به اختصاص می دهد.

وی اظهار داشت: برای تولید و ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا در بازار، این شهرستان با داشتن 362 واحد مرغداری فعال با ظرفیت جوجه ریزی 5 میلیون و 576 هزار قطعه جوجه در هر دوره پرورش، توان تولید 10 هزار و 400 تن گوشت سفید و عرضه به بازار را دارد که با 5 بار جوجه ریزی در سال سالانه 52 هزار تن گوشت سفید تولید می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل خاطرنشان کرد: کنترل و تنظیم جوجه ریزی و تولید مرغ، ایجاد نظم و ثبات در بازار و ساماندهی تولید، تعیین قیمت مناسب در طول سال و جلوگیری از ضرر و زیان مرغدار، یافتن بازار مناسب و مزیت نسبی برای توسعه صادرات، اقتصادی نمودن واحدهای تولید و افزایش درآمد مرغداران، استمرار تولید و توسعه پایدار در صنعت پرورش طیور، اصلاح ساختار تولید با برنامه ریزی و اطلاع رسانی و کنترل بیماری ها و کاهش تلفات از مزایای ثبت نام در سامانه جوجه ریزی است.

وی در پایان یاد آور شد: 10 درصد جوجه یک روزه تولیدی در این شهرستان و 90 درصد به شهرستان ها و استان های دیگر صادر می شود.

اخبار مرتبط