پیش‌بینی برداشت 105 تنی کلزا در بابلسر

با بیان اینکه  کشت کلزا از سوی ۴۱ بهره بردار در ۴۵ هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان انجام شد، اظهار کرد: ۳۱ هکتار از مزارع کلزا در این شهرستان به صورت مکانیزه کشت شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر رقم دانه کلزا کشت شده در این شهرستان را هایولا ۵۰ عنوان کرد و گفت: ۲۷۵ کیلوگرم بذر روکشدار و ۱۰هزار و ۶۵۰ کیلوگرم کود اوره و سوپر فسفات به نرخ دولتی در اختیار کشاورزان این شهرستان قرار گرفت.

رحمانی با اشاره به پایش مستمر مزارع زیرکشت دانه روغنی کلزا توسط کارشناسان، اظهار کرد: تاکنون در چند مرحله، مبارزه با آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز در سطح ۵۵ هکتار با مصرف ۳۱۱ کیلوگرم و لیتر سموم و علفکش انجام شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۶ هکتار از مزارع این شهرستان به کشت کلزا اختصاص یافت و امسال با افزایش هفت برابری شاهد کشت این محصول استراتژیک هستیم، گفت: کشت کلزا می‌تواند در بهبود عملکرد گیاهان زراعی که در تناوب کشت با کلزا قرار دارند مثمر ثمر واقع شود و علاوه بر ویژگی‌های مفید و کیفیت تغذیه بالا، داشتن درصد بالای پروتئین در کنجاله و در پرورش زنبور عسل  تأثیر مثبتی داشته باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر افزود: برداشت دانه روغنی کلزا از اواخر اردیبهشت ماه آغاز و تا اواسط خرداد ماه ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود که امسال ۱۰۵ تن دانه روغنی کلزا از مزارع این شهرستان برداشت شود.

اخبار مرتبط