قائمشهر میزبان جشنواره آیینی نوروزخوانی با عنوان سال مج

مدانلو از میزبانی شهرستان قائمشهر مازندران در جشنواره آیینی نوروزخوانی با عنوان « سال مج » خبر داد.

به نقل ازروابط عمومی ارشادمازندران،عیسی مدانلو درگفت‌وگو با خبرنگار در مازندران اظهار کرد: تلاش برای پاسداشت سنت ها و آیین‌های مناطق مختلف استان مازندران به عنوان طلایه دار حکومت علوی و همچنین گسترش آیین های این سرزمین کهن که با مذهب و اسلام ما آمیخته شده از وظایف مهمی است که برعهده داریم و در آستانه سال جدید ، قائمشهر میزبان جشنواره آیینی نوروزخوانی با عنوان « سال مج » است.

 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قائمشهر افزود: جشنواره آیینی نوروزخوانی با عنوان « سال مج » به میزبانی قائمشهر در 24 و 25 اسفندماه و در آستانه سال نو به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قائمشهر و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ، شورای اسلامی شهر قائمشهر ، گروه موسیقی آوای تبری و هنرمندان برگزار می شود.

 وی با اشاره به اجرای 12 گروه محلی از سراسر استان مازندران، در جشنواره « سال مج» قائمشهر خاطر نشان کرد: تجلیل از بزرگان نوروزخوان برادران نوروزخوان، تکریم از خانواده مرحوم «محمدحسن باغبانی» تازه درگذشته نوروزخوان از شهرستان جویبار و تجلیل از برادران اسماعیل تبار از بابل به عنوان پیشکسوتان نوروزخوان، همچنین ترغیب و تشویق نوروزخوانان کودک و نوجوان از دیگر برنامه های این جشنواره است.

 مدانلو افزود: جشنواره آیینی نوروزخوانی با عنوان « سال مج » به میزبانی قائمشهر با رعایت دستور العمل ها و پروتکل‌های کامل بهداشتی برگزار می شود و تلاش داریم تا سنت های این سرزمین و استان مازندران به نسل جدید منتقل شود.

 وی یادآور شد: اجرای جشنواره نوروز خوانی و ذکر نام و منقبت ائمه اطهار (ع) در راستای آشنائی شهروندان با سنت های نوروزی از جمله صله رحم، دعای خیر، آرزوی سالی با برکت و...  است و این ایام فرصت خوبی است تا با اجرای چنین برنامه‌هایی علاوه بر شناساندن فرهنگ ، رسم و رسوم خاص خود به نسل جدید، زمینه اتحاد و همدلی بیشتری را در بین آحاد جامعه فراهم کنیم.

 وی در پایان از همراهی جلال محمدی هنرمند موسیقی این استان به عنوان دبیر جشنواره و آرمان فتحی به عنوان مدیر اجرایی این جشنواره تقدیر و تشکر نمود

اخبار مرتبط