تشدیدنظارت‌های بهداشتی دامپزشکی در نوروز

نظارت بهداشتی دامپزشکی مازندران در مراکز تولید ، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی در نوروز ۱۴۰۰ تشدید می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: به منظور حفظ سلامت و امنیت غذایی شهروندان از ۲۵ اسفند امسال طرح تشدید نظارت و کنترل بهداشتی بر مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی آغاز شد و تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ ادامه دارد.

گلپایگانی هدف از اجرای این طرح را ارتقاء سطح بهداشتی، تضمین سلامت و امنیت غذایی و فرآورده‌های خام دامی و رفاه حال شهروندان عنوان کرد و افزود: برای اجرای این طرح اکیپ‌های ثابت و سیار دامپزشکی  در سطح استان در دو شیفت کاری صبح و عصر با انجام بازدید‌های سرزده خود بر این مراکز نظارت دقیق می‌کنند.

او مراکزی که تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی قرار دارند را کشتارگاه‌های دام و طیور، سردخانه‌های نگهداری مواد پروتئینی، مراکز عرضه ماهی، گوشت قرمز، رستوران‌ها، هتل‌ها، کبابی‌ها، چلوکبابی ها، قصابی‌ها، خودرو‌های ویژه حمل فرآورده‌های خام دامی و سایر اماکن فرآورده‌های دامی برشمرد.

مدیر کل دامپزشکی مازندران از شهروندان خواست مواد پروتئینی خام دامی را از مراکز مجاز تحت نظارت بهداشتی خریداری و در هنگام خرید ضمن استفاده از محصولات بسته بندی شده، به تاریخ تولید و انقضای آن و همچنین لوگوی دامپزشکی بر محصول توجه داشته باشند.

اخبار مرتبط