امروز نسل جوان جامعه همانند نسل اول انقلاب فکر می کنند و به شهدا علاقه دارند

نماینده ولی فقیه در مازندران در نخستین یادواره استانی لشکر فرشتگان تاریخ ساز و اسوه های صبر و استقامت گفت: امروز نسل جوان جامعه همانند نسل اول انقلاب فکر می کنند و به شهدا علاقه دارند

به مناسبت 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا، نخستین یادواره استانی لشکر فرشتگان تاریخ ساز و اسوه های صبر و استقامت (و نکوداشت 21 زن شهیده و 43 بانوی جانباز مازندران ) یکشنبه 17 اسفند ماه با حضور جمعی از همسران و مادران شهدا، حضرت آیت اله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری، مشاور استاندار در امور ایثارگران، مدیر کل امور بانوان استانداری، دادستان استان، رئیس بنیاد ساری و جمعی از مسئولین در سالن اجتماعات الغدیر سپاه استان در ساری برگزار گردید.    
در این مراسم نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری ضمن تکریم از صبر همسران و مادران شهدا گفت: امروز گر چه زنان و مردان و جوانان ما که از نسل سوم، چهارم و پنجم انقلاب هستند اما مثل نسل اول انقلاب فکر می کنند و به شهید و شهادت علاقه دارند همانگونه که به ائمه اطهار     (س) علاقه دارند. 
آیت اله محمدی لائینی در خصوص ترویج فرهنگ ایثارگری اظهار داشت: اگر بخواهیم فرهنگ ایثار و شهادت را در بین مردم رواج دهیم ابتدا باید شناخت درستی از این فرهنگ داشته باشیم و سپس با استفاده از ابزارهای مناسب فرهنگی و تلاش همگانی این فرهنگ را در جامعه بسط و گسترش دهیم.     
نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: شهدای گرانقدر، زن و فرزند خود و فرهنگ مادیات و تعلقات دنیوی را رها کردند و برای حفظ اسلام و انقلاب و میهن جان عزیزشان را تقدیم کردند.
آیت اله لائینی از دست اندرکاران و برگزار کنندگان این برنامه ارزشمند قدردانی کرد و افزود: هر کاری برای شهدا و خانواده های آنان انجام دهیم در مقابل ایثاری که این عزیزان از خود نشان دادند کم است.        
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران نیز ضمن گرامیداشت 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا گفت: این مراسم به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران، حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس و کمیسیون امور بانوان و خانواده استانداری مازندران برگزار گردید.         
مظلومی تجلیل از خانواده های معزز زنان شهیده و بانوان جانباز، رونمایی از پادکست شهید مدافع حرم محمود رادمهر، بیان خاطره توسط یک مادر شهید و یک بانوی جانبازه، نصب تمثال زنان شهیده، پخش کلیپ، سرود از دیگر برنامه های این همایش عنوان کرد.

 

اخبار مرتبط