سرمایه گذاری صنعتی در مازندران رشد ۲ برابری داشته است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: میزان سرمایه گذاری صنعتی طی سال جاری در استان نسبت به سال قبل رشد دو برابری داشته است.

حسینقلی قوانلو پیش ازظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه سال گذشته هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه صنعتی و تولیدی در استان افتتاح شد، افزود: این میزان تا پایان دهه فجر امسال به بیش از سه هزار میلیارد تومان رسیده است و پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری به چهار هزار میلیارد تومان برسد.

وی با اظهار داشت: طی دو سال گذشته یکی از نقاط برجسته، حجم و رشد سرمایه گذاری در استان قابل توجه بوده است و تقاضا برای سرمایه گذاری در استان رشد داشته است.

وی با عنوان اینکه تاکنون ۸۰ واحد تعطیل و راکد در استان راه اندازی شده است، گفت: همزمان با دهه فجر و با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر صمت، جشن راه اندازی واحدهای تعطیل در استان اجرا می‌شود.

قوانلو ادامه داد: احیای یک واحد تعطیل شده در استان در فاز اول برای ۸۰۰ نفر شغل ایجاد کرد و جشن راه اندازی واحدهای تعطیل در دهه فجر اجرا می‌شود.

رئیس سازمان صمت مازندران درباره آخرین وضعیت صنعت مازندران با عنوان اینکه دو هزار و ۴۵۳ واحد صنعتی در استان دارای پروانه معتبر هستند، گفت: در مجموع در استان بیش از سه هزار واحد صنعتی وجود دارد که هزار واحد توسط جهاد کشاورزی پروانه و مجوز گرفته‌اند.

وی میزان سرمایه گذاری بخش صنعتی را در استان ۱۰ هزار میلیارد تومان بیان کرد و گفت: این رقم سرمایه گذاری مربوط به پروانه‌هایی بوده که طی سال‌های قبل صادر شده و هنوز به روز رسانی نشده است.

قوانلو مجموع سرمایه گذاری در بخش صنعت را در استان بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بیان کرد و گفت: ۷۶ هزار نفر به صورت مستقیم در بخش صنعت اشتغال دارند.

اخبار مرتبط